۳۸۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته بستری شدند

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: مجموع بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران ۵۹۲ بیمار است.

 ۳۸۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته بستری شدند

علیرضا زالی گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی در شبانه روز گذشته ۴۸۰۰ نفر به بخش سرپایی مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند.

در شبانه روز گذشته ۳۸۵ نفر از بیماران کرونایی جدید در مراکز درمانی و بیمارستان های تهران بستری  شده اند که از این تعداد، حدود ۹۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

 

به گفته وی مجموع بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران  ۵۹۲ بیمار است که حدود ۲۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

 

او گفت: تا به این لحظه بررسی ها نشان می‌دهند که  نسبت مراجعان سرپایی و بستری بیماران در تهران در مقایسه با امواج قبلی بیماری کرونا کم تر است.

 

او افزود: پوشش مطلوب تر واکسیناسیون باعث شده تا میزان بستری و شدت بیماری نسبت به موج های قبلی کاهش یابد. متخصصان معتقدند که  ماهیت بیماری زایی این واریانت کم تر از پیک های قبلی است و این موضوع باید بررسی بیشتری شود.

 

او گفت: تجربه در کشورهای اروپایی مانند فرانسه و پرتغال و حتی امارات  و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس نشان می دهد که این واریانت به سرعت و تصاعدی به پیک رسیده و به سرعت و تصاعدی پایین می آید؛ اما ما نمی توانیم  این الگو را برای ایران در نظر بگیریم. در حال حاضر در این واریانت  هنوز به قله پیک نرسیده ایم.

 

منبع باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها