کرونا در آمریکا؛ توصیه به واکسینه‌کردن نوزادان و خردسالان

بنا بر ارزیابی شورای مشورتی اداره بهداشت آمریکا واکسن کرونا می‌تواند از لزوم بستری شدن نوزادان و خردسالان در بیمارستان، مرگ و همچنین پیامدهای درازمدت ابتلا به کرونا که هنوز کاملا روشن نشده‌اند، حفاظت کند.

کرونا در آمریکا؛ توصیه به واکسینه‌کردن نوزادان و خردسالان

کارشناسان در آمریکا توصیه کرده‌اند به نوزادان، کودکان خردسال و پیش‌دبستانی واکسن کرونا تزریق شود. گفته شده روند واکسیناسیون این گروه سنی در آمریکا می‌تواند از هفته آینده آغاز شود.

کارشناسان اداره بهداشت آمریکا واکسیناسیون نوزادان شش ماه به بالا و خردسالان تا ۵ ساله را توصیه کرده‌اند. پیش از آن سازمان غذا و داروی آمریکا نیز واکسیناسیون این گروه سنی را توصیه کرده بود.

 

 

بنا بر توصیه و اظهارات کارشناسان می‌توان واکسن آلمانی‌- آمریکایی بیون‌تک-فایزر و نیز واکسن شرکت آمریکایی مدرنا را به نوزادان و کودکان تا ۵ ساله تزریق کرد. این گروه سنی در آمریکا در حال حاضر ۱۸ میلیون نفر را دربرمی‌گیرد.

بنا بر ارزیابی شورای مشورتی اداره بهداشت آمریکا واکسن کرونا می‌تواند از لزوم بستری شدن نوزادان و خردسالان در بیمارستان، مرگ و همچنین پیامدهای درازمدت ابتلا به کرونا که هنوز کاملا روشن نشده‌اند، حفاظت کند.

توصیه کارشناسان که در چارچوب طرحی تهیه شده است، هنوز باید به امضای روشل والنسکی، رئیس اداره بهداشت ایالات متحده برسد.

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این تصمیم را "گامی بزرگ در راه مبارزه این کشور با ویروس کرونا" خواند و گفت، پدر و مادرها با این توصیه و تصمیم اکنون نفسی راحت کشیده‌اند.

اجرای این طرح و واکسیناسیون گروه سنی نوزادان شش ماهه تا خردسالان پنج ساله می‌تواند هفته آتی آغاز شود. به گفته جو بایدن انجام واکسیناسیون هم در مطب پزشک کودکان ممکن است، هم در بیمارستان‌های ویژه کودکان و هم در داروخانه‌ها.

در اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی مجوز واکسن شرکت بیون‌تک-فایزر برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ ساله صادر شده بود. طبق ارزیابی مقامات آمریکایی در حال حاضر تنها ۲۹ درصد از کودکان در این رده سنی کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

واکسن شرکت آمریکایی مدرنا پیش از آن تنها برای تزریق به داوطلبان بالای ۱۸ سال در آمریکا مجوز گرفته بود.

نهادهای آمریکایی با توجه به خطر موج تازه‌ کرونا می‌کوشند تا واکسیناسیون کودکان را پیش از آغاز سال جدید تحصیلی در این کشور ترغیب کنند. موارد ابتلا به کووید ۱۹ در این رده سنی معمولا خفیف است، اما اداره بهداشت آمریکا در عین حال اعلام کرده که از ماه مارس سال ۲۰۲۰ به این سو، بیماری کووید۱۹ در فهرست مهم‌ترین علل مرگ کودکان بین ۱ تا ۴ ساله در رده پنجم و در مورد کودکان زیر یک سال در رده چهارم قرار داشته است.

در حال حاضر در اتحادیه اروپا واکسیناسیون کرونا برای  نوزادان و خردسالان ممکن است. سازمان داروی اروپا هم‌اکنون مشغول بررسی این امر است که آیا می‌توان مجوزی برای تزریق واکسن مدرنا به کودکان زیر ۴ سال صادر کرد یا نه. این بررسی‌ها شامل واکسن آلمانی‌-آمریکایی بیون‌تک-فایزر نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها