مشروب الکلی دست‌ساز در بندرعباس قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس: در پی اطلاع از مسمومیت و مراجعه چندین نفر به بیمارستان شهید محمدی بندر عباس بر اثر مصرف مشروبات الکلی در ۲۴ ساعت گذشته، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. تعداد ۸ نفر از توزیع کنندگان مشروبات الکلی پس از شناسایی و هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منازل نامبردگان مقدار ۱۲۷۸ لیتر مشروبات الکلی کشف شد. دو نفر از دستگیر شدگان که خود نیز مصرف کننده بوده اند نیز در بیمارستان بستری شده لذا تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر متهمین این پرونده ادامه دارد.

مشروب الکلی دست‌ساز در بندرعباس قربانی گرفت

خبرهای منتشره در رسانه‌ها حاکی از مرگ دستکم پنج تن در بندرعباس در پی مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز است. ده‌ها نفر در بیمارستان‌ بستری شده‌اند. فرمانده انتظامی بندرعباس از بازداشت هشت نفر در این رابطه خبر داده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ چند تن از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی دست‌ساز در بندرعباس خبر داده است. به گفته فاطمه نوروزیان، شمار قربانیان مصرف این نوع مشروبات تا کنون به پنج نفر، شامل چهار مرد و یک زن رسیده است.

 

نوروزیان دوشنبه ۱۲ اردیبهشت (دوم مه) در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد، تا به‌حال ۴۸ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروب دست‌ساز به بیمارستان‌های بندرعباس مراجعه کرده‌اند که ۱۱ نفر از آن‌ها با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

سه نفر از مسموم‌شدگان دچار تاری دید شده و هشت نفر نیز با تشخیص پزشک یا درخواست و رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

بازداشت هشت توزیع‌کننده مشروبات الکلی

 

در همین حال فرمانده انتظامی بندرعباس از شناسایی و دستگیری هشت تن از عوامل فعال در توزیع مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داده است.

 

به گزارش تسنیم، به گفته تیمور دولتیاری، مأموران انتظامی در پی اطلاع از مسمومیت تعدادی از مصرف‌کنندگان نوشیدنی‌های الکلی در بندرعباس تحقیقات را آغاز کرده و سرانجام موفق به شناسایی و بازداشت چند تن در همین رابطه شده‌اند.

 

دولتیاری گفت: «تعداد ۸ نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی پس از شناسایی و هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منازل نامبردگان مقدار ۱۲۷۸ لیتر مشروبات الکلی کشف شده است.»

 

به گفته او، دو نفر از دستگیرشدگان که "خود نیز مصرف‌کننده بوده‌اند هم در بیمارستان بستری شد‌ه‌اند" و تلاش برای شناسایی و بازداشت سایر دست‌اندرکاران این پرونده ادامه دارد.

 

نوشیدن مشروبات الکلی دست‌ساز حاوی متانول می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت منجر به مرگ شود. تعیین سطح متانول در خون اما به راحتی امکان‌پذیر نیست و تشخیص مسمومیت فرد نیازمند همکاری جدی او با مراکز درمانی است.

 

نوشیدن مشروبات الکلی غیراستاندارد هر سال در ایران قربانی می‌گیرد. ایرنا می‌نویسد، تلفات ناشی از مسمومیت مصرف مشروب الکلی دست‌ساز در هرمزگان، از جمله قشم، بندرعباس و بندرلنگه از سال ۹۷ با مرگ ۲۲ نفر آغاز شد. در سال ۹۹ دو نفر و در سال ۱۴۰۰ نیز دو نفر در این منطقه قربانی این نوشیدنی‌ها شدند و تعداد قربانیان سال جاری تا کنون به پنج نفر رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها