کشف سویه‌های کرونا که دستگاه ایمنی بدن را فریب می‌دهند

هیچ‌کسی نخواهد توانست ماسک را کنار بگذارد و صف‌های آزمایشگاه‌های تست کرونا تا مدت نامعلوم ادامه خواهد داشت. تحول ویروس کرونا به سویه‌های اومیکرون، بی‌ای ۱ و بی‌ای ۲ محدود نخواهد شد، بلکه دو گونه فرعی بی‌ای ۴ و بی‌ای ۵ شناسایی شدند.

کشف سویه‌های کرونا که دستگاه ایمنی بدن را فریب می‌دهند

کشف سویه‌های کرونا که دستگاه ایمنی بدن را فریب می‌دهند

 

دانشمندان در آفریقای جنوبی سویه‌هایی از نوع اومیکرون ویروس کرونا را کشف کردند که دستگاه ایمنی بدن را فریب می‌دهد و می‌تواند همه‌گیر شود.

 

دانشمندان دو گونه فرعی سویه اومیکرون را کشف کردند که دستگاه ایمنی بدن انسان را فریب می‌دهند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، دانشمندان آفریقای جنوبی، دو گونه فرعی از سویه اومیکرون کرونا را کشف و اعلام کردند این دو گونه فرعی اومیکرون می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را فریب دهد. این دانشمندان هشدار دادند این دو گونه جدید اومیکرون باعث موج جدید همه‌گیری کرونا در جهان شوند.

 

گزارشگر شبکه العربیه در این خصوص گفت: هیچ‌کسی نخواهد توانست ماسک را کنار بگذارد و صف‌های آزمایشگاه‌های تست کرونا تا مدت نامعلوم ادامه خواهد داشت. تحول ویروس کرونا به سویه‌های اومیکرون، بی‌ای ۱ و بی‌ای ۲ محدود نخواهد شد، بلکه دو گونه فرعی بی‌ای ۴ و بی‌ای ۵ شناسایی شدند.

 

بر اساس مطالعه دانشمندان آفریقای جنوبی، خطر این دو گونه فرعی آن است که می‌توانند آنتی بادی‌های ایجاد شده از ابتلا‌های قبلی به کرونا را فریب دهند، اما کسانی که واکسن دریافت کردند تا حد زیادی مصونیت خواهند داشت. زیرا سویه جدید قدرت محدودی برای زندگی کردن در خون آن‌ها خواهد داشت.

 

در ادامه این گزارش آمده است: با ظاهر شدن سویه‌های جدید، آمریکا بار دیگر از نظر تعداد مبتلایان در صدر کشور‌های جهان قرار گرفت. دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۸۱ میلیون نفر فراتر رفت. این موضوع باعث شد مقامات بهداشتی، شهروندان را بار دیگر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه تشویق کنند.

 

موج جدید همه گیری کرونا در چین که شهر شانگ‌های را به مدت چهار هفته به یک شهر تعطیل تبدیل کرد، به پکن هم رسید. به همین علت، مقامات چینی، موج گسترده تست کرونا از ساکنان پایتخت این کشور را آغاز کردند. اوضاع شانگ‌های تا حدودی بهبود یافت و به بعضی از شهروندان اجازه داده شد از خانه‌های خودشان خارج شوند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها