ماسک مجددا اجباری شد

با دستور وزیر بهداشت،پوشیدن ماسک در اماکن بسته اجباری شد.

ماسک مجددا اجباری شد

وزیر بهداشت ایتالیا روز پنجشنبه گفت که استفاده از ماسک در ایتالیا در حمل و نقل عمومی و در برخی مکان‌های سرپوشیده تا 15 ژوئن(25 خرداد) اجباری خواهد بود، زیرا یکی از سخت‌ترین آسیب‌های این کشور از کووید، پایان محدودیت‌های همه‌گیری را به تعویق انداخت.

روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت، گفت که همچنان برای دسترسی به سینماها، تئاترها، رویدادهای داخلی و ورود به بیمارستان ها نیاز به ماسک خواهد بود و افزود که دولت در نظر دارد در برداشتن اقدامات باقی مانده محتاط باشد.

اسپرانزا در رویدادی که توسط اتحادیه پزشکان سازماندهی شده بود، گفت: «ما تصمیم گرفتیم برای مدتی، حداقل تا 15 ژوئن، جانب احتیاط را که به اعتقاد من ضروری است، حفظ کنیم.»

دولت قبلاً اعلام کرده بود که از اول ماه مه دیگر برای دسترسی به خدمات گسترده از جمله رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و حمل‌ونقل عمومی، به گواهی‌های بهداشتی مبنی بر واکسیناسیون یا بهبودی اخیر از ویروس کرونا نیازی نیست.

ایتالیا اولین کشور غربی بود که به این بیماری مبتلا شد و تا کنون 163244 مورد فوتی را ثبت کرده است که هشتمین بالاترین آمار در جهان است.

در نیمه اول آوریل شاهد کاهش ابتلاها در این کشور بودیم، اما طبق گزارش اتاق فکر ایتالیایی Gimbe، موارد کووید-19 در روزهای اخیر دوباره افزایش یافت.

حدود 84٪ از ایتالیایی ها دو دوز توصیه شده واکسن را دریافت کرده اند، در حالی که بیش از 65٪ از مردم یک واکسن تقویت کننده سوم دریافت کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها