کرونا چین را فرا گرفت؛بازگشت قرنطینه سراسری

دولت چین پس از افزایش میزان ابتلا به کرونا قرنطینه شهرها و استان های مختلف را اعلام کرد.

کرونا چین را فرا گرفت؛بازگشت قرنطینه سراسری

چین یک شهر صنعتی با 9 میلیون نفر را شب گذشته قرنطینه کرده و بیش از 4000 مورد ابتلا به ویروس را گزارش کرده است، زیرا برنامه این کشور جهت پایان کرونا با شکست مواجه شده است و سویه اومیکرون در سراسر چین پخش شده.

 

مقامات بهداشت و درمان چین روز سه‌شنبه 4770 مورد ابتلای جدید را در سراسر این کشور گزارش کردند که بخش عمده آن در استان جیلین در شمال شرقی است، زیرا شهر شن یانگ در استان همسایه لیائونینگ اواخر روز دوشنبه دستور قرنطینه را صادر کرد.

چین در هفته‌های اخیر برای از بین بردن سویه‌های ویروس برنامه جدیدی چون قرنطینه‌های محلی، آزمایش‌های انبوه و تعطیلی سراسری را اتخاذ کرده است. این اقدام پس از این رخ داد که روز شنبه دو مورد مرگ ناشی از کووید-19 را گزارش شد.

مقامات اقتصادی نسبت به خطر قرنطینه های مداوم هشدار داده اند، زیرا این کشور تلاش می کند تا بین بحران سلامت و آسیب ندیدن دومین اقتصاد بزرگ جهان تعادل ایجاد کند.

شن یانگ، شهری بزرگ و صنعتی در چین است که کارخانه‌هایی از جمله بی‌ام‌و را در خود جای داده است، روز سه‌شنبه ۴۷ مورد ابتلا به کرونا در این شهر گزارش شد و پس از آن مقامات تمام مجتمع‌های مسکونی را تحت «مدیریت بسته» قرار دادند و ساکنان را از خروج بدون تست منفی کرونا منع کردند.

هفته گذشته، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین بر لزوم «به حداقل رساندن تأثیر» این بیماری همه‌گیر بر اقتصاد چین تاکید کرد، اما همچنین از مقامات خواست تا به رویکرد سختگیرانه و محدودیت ها پایبند بمانند.

برخی از شهرها مانند شانگهای از قرنطینه کامل اجتناب کرده اند و در عوض شبکه ای از قرنطینه ساختمان های فردی را اعمال کرده اند.

مقامات استان جیلین روز دوشنبه اعلام کردند که 10000 دوز اولیه داروی خوراکی فایزر روز یکشنبه وارد کشور شد و این اولین باری است که در چین استفاده می شود. این استان هفته گذشته محدودیت‌های شدید مسافرتی اعمال کرد و مردم محلی را از خروج از شهرها و شهرستان‌های خود منع کرد.

نیروگاه فناوری جنوبی شنژن روز دوشنبه اعلام کرد که پس از کاهش نسبی اقدامات در روز جمعه برای به حداقل رساندن تأثیر تعطیلی ویروس بر کارخانه‌ها و بنادر، قرنطینه یک هفته‌ای خود را «به شیوه‌ای منظم» لغو خواهد کرد.

مقامات بهداشتی هفته گذشته فاش کردند که تنها نیمی از چینی‌های بالای 80 سال دوبار واکسینه شده‌اند، زیرا خطر افزایش همچنان وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها