آیا نوشابه رژیمی واقعا رژیمی است؟

نوشابه های رژیمی ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 67 درصد افزایش داده و باعث چاقی شکمی در افراد میشود

آیا نوشابه رژیمی واقعا رژیمی است؟

بسیاری از افراد تصور میکنند که میتوانند رژیم لاغری داشته باشند و همچنان از نوشابه ها استفاده کنند چرا که روی قوطی نوشته شده " بدون شکر" . اگر شما هم یکی از این فراد هستید توصیه میکنیم این مطلب را بخونید تا نظرتون تغییر کنه.

 

در نوشابه های رژیمی قندهای مصنوعی جایگزین شکر میشود. این قندهای مصنوعی مانند آسپارتام 8000 برابر شیرین تر از قند و شکر طبیعی بوده و همین موضوع میتواند ضررهای زیادی برای بدن داشته باشد. وقتی شما ماده ای به این شیرینی می خورید ، بدن شما دچار این اشتباه میشود که کالری بسیار زیادی دریافت کرده است و این حس شیرینی زیاد باعث میشود شما از خوردن یک میان وعده سالم لذت نبرید، چرا که انرژی بدن توسط این حجم زیاد از شیرینی تامین شده است.

 

درست است که نوشابه های رژیمی کالری ندارند ، ولی به شدت ولع به شیرینی را در افراد افزایش میدهد و این یعنی سبک زندگی اشتباه و ایجاد ذائقه اشتباه. همچنین نوشابه های رژیمی باعث کاهش متابولیسم بدن میشود چرا مقدار زیادی انسولین ترشح شده و باعث ذخیره قند به صورت چربی در بدن میشود و با اینکه شما از مواد غذایی کالری کمی دریافت میکنید، چربی سوزی در بدن اتفاق نمی افتد.

در نهایت نوشابه های رژیمی ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 67 درصد افزایش داده و باعث چاقی شکمی در افراد میشود

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها