فواید مصرف غذاهای تند چیست؟

هر یک از مواد غذایی و یا ادویه‌جات تند خواص خود را دارا می‌باشند. کثریت فواید غذای تند از ماده کاپسایسین است.

فواید مصرف غذاهای تند چیست؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

هر یک از مواد غذایی و یا ادویه‌جات تند خواص خود را دارا می‌باشند. سیر و پیاز خاصیت ضدسرطان و میکروب‌کشی دارند. پودر کاری خاصیت ضدالتهاب و ضددرد دارا می‌باشد. دانه خردل با دارا بودن منیزیم و سلنیوم بالا محافظ قلب و ضدسرطان است و برای رفع درد مفاصل و آرتروز مفید بوده و به‌دلیل دارا بودن ویتامین B3 کاهنده کلسترول خون می‌باشد. اکثریت فواید غذای تند از ماده کاپسایسین است.

 

فوایـد غذاهای تند

1- بازکننده سینوس: کاپسایسین سبب باز شدن عروق بینی و سینوس‌ها می‌گردد و جریان خون را در سینوس افزایش داده و سبب رفع التهاب آن می شود.

 

2- بهبود برونشیت: غذای تند تعریق را زیاد کرده و سبب سرفه و خروج موکوس بد از طریق سرفه می‌گردد. دمای بالای غذاهای دارای ادویه تند باعث باز شدن لوله‌های برونش گردیده و سبب بهبود سرماخوردگی می‌شود.

 

3- تقویت حافظه: افرادی که در هفته حداقل یک‌بار غذای ادویه‌دار و تند استفاده می‌کنند از تحلیل سلول‌های مغزی جلوگیری کرده و سیستم اعصاب قوی‌تری دارا هستند.

 

4- رفع التهاب: کاپسایسین در انواع فلفل با دارا بودن خاصیت ضدالتهابی سبب کاهش درد، مخصوصاً درد عضلات و مفاصل می‌گردد.

 

5- باز شدن عروق: ادویه‌جات تند، سیر و پیاز سبب افزایش نیترات خون و باز شدن عروق می‌گردد و رسوبات داخل عروق را از بین می‌برد و برای قلب و عروق بسیار مفید می‌باشد.

 

6- ضدسرطان: غذاهای تند دارای آنتی‌اکسیدان هستند و با رادیکال‌های آزاد که سبب بروز سرطان می‌گردند مبارزه کرده و از پخش شدن سرطان جلوگیری می‌کنند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها