تاثیر وحشتناک نور آفتاب روی خوراکی ها

دکتر زراتی: اگر بدانید که گرما چه بلایی بر سر چربی های مواد غذایی چیده شده بیرون سوپرمارکت ها و به طور کل ترکیبات داخل آنها می آورد، هرگز و هرگز اینها را خریداری نمیکنید.

تاثیر وحشتناک نور آفتاب روی خوراکی ها

دکتر میترا زراتی- دکترای تخصصی رژیم درمانی

 

حتما شما هم بارها و بارها با این تصویر روبه رو شده اید که مواد غذایی نظیر آجیل، انواع تنقلات(چیپس، پفک، ذرت) ، آب های معدنی، نوشابه ها, نان های صنعتی، شیرینی جات و.... در فضای بیرونی مغازه ها و دقیقا در معرض نور آفتاب چیده شده اند.

حالا این که خیلی از این مواد خوراکی که نام برده، بالفطره برای سلامتی مضر است به کنار، اما از آن بدتر ، افزایش دمای این مواد خوراکی به دنبال تابش نور آفتاب در ساعاتی از روز بر روی آنهاست.

اگر بدانید که این گرما چه بلایی بر سر چربی های این مواد غذایی و به طور کل ترکیبات داخل آنها می آورد، هرگز و هرگز اینها را خریداری نمیکنید.

به ویژه اینکه مشتری بسیاری از این مواد غذایی میتواند کودکان باشد.

چربی های موجود در چیپس، آجیل و حتی بطری های روغن های مایع به دنبال این گرما به شدت خطرناک میشوند.

نور آفتابی که به بطری های دوغ، آب معدنی ، نوشابه و.... تابیده میشود، ماده سرطان زای شبیه استروژن تولید کرده که بسیار بسیار برای افراد باردار، افراد با زمینه سرطان ، زوج های نابارور خطرناک است.

 

ای کاش روزی برسد که دانش فروشندگان مواد غذایی در این مورد بالا برود، اما تا آن روز ، حداقل خودمان با آگاهی از این موضوع، این مواد خوراکی را خریداری نکنیم!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها