عوارض حذف ناهار

حذف ناهار موجب کمبودهایی می شود. برخی از افراد به دلیل گرفتاری و مشغله ی زیاد از خوردن ناهار امتناع و یا به غذایی مختصر و ناکافی اکتفا می ‏کنند

عوارض حذف ناهار

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

حذف ناهار موجب کمبودهایی می شود. برخی از افراد به دلیل گرفتاری و مشغله ی زیاد از خوردن ناهار امتناع و یا به غذایی مختصر و ناکافی اکتفا می ‌کنند.

 

بعضی دیگر به خاطر پیشگیری یا مقابله با افرایش وزن و چاقی، وعده ناهار را از برنامه غذایی خود حذف می ‌کنند و عده‌‌ای دیگر بر این باورند که صرف ناهار موجب خواب‌ آلودگی و کاهش کارایی و نیز پُری و احساس سنگینی در دستگاه گوارش می ‌شود و به این علت از خوردن ناهار امتناع می‌ ورزند.

 

حذف وعده‌ ناهار به علت آن که معده ی انسان به مدت طولانی خالی از غذا می ‌ماند، می ‌تواند موجب افت قند خون شود و عوارضی از قبیل خستگی، احساس ضعف و سستی، عصبانیت و پرخاشگری، افسردگی، سردرد، سرگیجه و یک سری اختلالات دیگر ایجاد کند.

 

از دیگر مضرات نخوردن ناهار آن است که معمولاً انسان به میان وعده‌‌های چرب و شیرین و اکثراً فاقد ارزش تغذیه ‌ای پناه می ‌برد که این روش تغذیه علاوه بر آن که قادر نیست نیازهای تغذیه ‌ای انسان را تامین نماید، انسان را به سوء‌ تغذیه ناشی از پُرخوری و مصرف مواد مُضر مبتلا می ‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها