محصولات ارگانیک چیست؟

محصولات ارگانیک برای محیط زیست مناسب‌تر هستند. در حقیقت محصولات ارگانیک آلودگی کمتری دارند و کیفیت آب و خاک را حفظ می‌کنند.

محصولات ارگانیک چیست؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

1- چگونه از برچسب های مواد غذایی بفهمیم چقدر ارگانیک هستند؟

صد درصد ارگانیک: برای استفاده از این عبارت باید مواد غذایی کاملاً ارگانیک باشند. این محصولات از یک ماده غذایی تشکیل شده اند. مانند میوه‌ها، سبزیجات، تخم‌مرغ و غیره.

 

ارگانیک: محصولاتی هستند که حداقل 95 درصد مواد ارگانیک داشته باشند. این محصولات شامل بیشتر از یک ماده غذایی هستند. مانند غلات صبحانه، آبمیوه و غیره.

 

دارای مواد غذایی ارگانیک: محصولاتی هستند که کمتر از 70 درصد مواد غذایی ارگانیک داشته باشند اما نشان ارگانیک ندارد. اگرچه ممکن است از چند ماده ارگانیک در آن‌ها استفاده شده باشد.

 

 

2- غذاهای ارگانیک مغذی‌تر هستند؟

در مطالعه‌ای که به‌منظور مقایسه مواد غذایی ارگانیک و غذاهای متعارف صورت گرفت مشخص گردید که این غذاها از جهت میزان مواد مغذی تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند.

 

 

3- چرا بهتر است، مواد غذایی ارگانیک را انتخاب کنیم؟

آفت‌کش‌ها: در کشاورزی متعارف از آفت‌کش‌های شیمیایی استفاده می‌شود که مقداری از باقیمانده این سموم بر روی محصولات وجود خواهد داشت. اما کشاورزان ارگانیک از به دام انداختن حشرات، انتخاب دقیق محصولات، شکار حشرات، استفاده از میکروارگانیسم‌های مفید به‌جای سموم استفاده می‌کنند. بسیاری از مردم غذاهای ارگانیک را انتخاب می‌کنند تا از این سموم و آفات دور باشند.

 

 

افزودنی‌های خوراکی: مقررات ارگانیک، استفاده از افزودنی‌ها، عوامل غنی‌سازی، نگه‌دارنده‌ها، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، رنگ‌های مجاز خوراکی، طعم‌دهنده‌ها، مونوسدیم گلوتامات و ... را در محصولات ممنوع و به شدت محدود کرده است.

 

محیط زیست: بسیاری از افراد از محصولات ارگانیک استفاده می‌کنند زیرا این مواد برای محیط زیست مناسب‌تر هستند. در حقیقت محصولات ارگانیک آلودگی کمتری دارند و کیفیت آب و خاک را حفظ می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها