عوارض قرص های لاغری

قرص لاغری دلایل اضافه‌وزن شما را برطرف نمی‌کند و عادت‌های بد غذایی شما را تغییر نمی‌دهد.

عوارض قرص های لاغری

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

امروزه دیگر همه می‌دانند که هیچ دارویی بی‌عارضه نیست. قرص لاغری تاثیرات منفی و مخربی بر جسم و روان شما می‌گذارد. تاثیراتی مانند عصبی شدن بی‌دلیل، مشکلات قلبی، مشکلات گوارشی، کاهش جذب ویتامین‌های غذا و دیگر عوارض.

تاثیر قرص لاغری موقت و کم و محدود است و معمولاً در کل بیشتر از چهار یا پنج کیلوگرم نیست. قرص لاغری دلایل اضافه‌وزن شما را برطرف نمی‌کند و عادت‌های بد غذایی شما را تغییر نمی‌دهد. روش کار قرص های لاغری این است که یا اشتها را کاهش می‌دهد یا جلوی جذب چربی‌ها را به بدن می‌گیرد. پس تاثیرش محدود به زمانیست که آن را می‌خورید و با کنار گذاشتنش اثراتش هم از بین می‌رود.

 

بنابراین لاغر شدن با قرص لاغری گرچه با عوارض ولی بدون زحمت خواهد بود؛ در حالی که لاغر شدن با تلاش فردی لذتبخش است و باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت درونی می‌شود. وقتی با تلاش وزن کم می کنید بیشتر مراقب دستاوردهایتان خواهید بود و احتمال برگشت وزنتان به حداقل خواهد رسید.

 

تفاوت یک فرد هشتاد کیلویی با یک فرد شصت کیلویی فقط در وزنشان نیست. این دو نفر در عادت‌ها، انتخاب‌ها و سبک زندگی با هم متفاوتند. یک فرد هشتاد کیلویی اگر می‌خواهد یک فرد شصت کیلویی شود باید با آموزش و تمرین این کار را انجام دهد وگرنه به هر شکل دیگری لاغر شود لاغریش ظاهری و موقتی خواهد بود و به وزن قبلی‌اش برخواهد گشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها