لاغرها برای افزایش وزن سالم چه کنند؟

همه قرار نیست لاغر کنند! چه باور کنید چه نه، بعضی‌ها هم نیاز دارند تا کمی چاق شوند. اگر شما هم نیاز به افزایش وزن دارید، مواد غذایی بدرد نخور، راه حل این کار نیست!

لاغرها برای افزایش وزن سالم چه کنند؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

برای افزایش وزن بطور سالم، باید انتخاب‌های غذایی سالمی انجام دهید تا خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در شما افزایش نیابد.

 یکی از روش‌های کابردی افزایش وزن دو برابر کردن رژیم غذایی و متعاقب آن کالری دریافتی است. برخی افراد لاغر به اندازه رفع احساس گرسنگی غذا مصرف می‌کنند در حالی‌که برای افزایش وزن این مقدار کالری دریافتی کافی نیست.

 

تنظیم بندی ساعات مصرف غذا برای افراد لاغر بسیار اهمیت دارد. نباید منتظر احساس گرسنگی بمانید. ساعات خود را هر دو یا سه ساعت تنظیم کرده و سر ساعت وعده غذایی مصرف کنید. اولین وعده غذایی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن در صبح باشد نه دیرتر. وعده اول غذایی در روز باید شامل غذاهای غنی باشد تا بدن را سرشار از مواد مغذی کنند.

استفاده از وسایل آشپرخانه و غذاخوری بزرگ بسیار کمک‌کننده است. از بشقاب، فنجان و … بزرگ استفاده کنید. چون برای #افزایش_وزن  باید مقدار غذا را افزایش دهید.

 

هرگز با معده خالی ورزش نکنید.

افراد لاغر ورزشکار باید یک سوال از خود بپرسند. تا به‌حال چند بار بدون صرف وعده اصلی صبحانه و فقط با نوشیدن مخلوط پودر پروتئین به باشگاه ورزشی رفته‌اند؟ یا بعد از صرف وعده نهار و گذشت چند ساعت بدون صرف میان وعده قبل تمرین ورزش کرده اند؟ این‌ها اشتباهات رایجی هستند که بسیاری افراد مرتکب می شوند. برای افرادی که فقط صبح زمان ورزش کردن دارند، پیشنهاد می‌شود یک وعده سبک قبل از تمرین مصرف کنند و وعده اصلی و بزرگ صبحانه را بعد از تمرین مصرف کنند.

 بر غذاهای سرشار از کالری و مواد مغذی تمرکز کنید.

 از مصرف غذاهای خالی از مواد مغذی و کالری اجتناب کنید. به جای یک غذای سرشار از چربی و شکر که ۵۰۰ کیلوکالری انرژی دارد، سعی کنید وعده غذایی پر کالری که حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی مفید، ویتامین، موادمعدنی و فیبر باشد، مصرف کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها