با مصرف هل به جنگ آسم و فشار خون بروید/ ۷ خاصیت شگفت انگیز و درمانی هل

هل یکی از موادی است که مواد شیمیایی گیاهی بسیار قدرتمندی در خود دارد و سرشار از منگنز است.

با مصرف هل به جنگ آسم و فشار خون بروید/ ۷ خاصیت شگفت انگیز و درمانی هل

هل می تواند به درمان شرایط معمولی و نیز بیماری های حاد و جدی کمک کند. این موارد عبارت است از:

رفع بوی بد دهان

هل یکی از درمان های خانگی موثر برای بهبود بوی بد دهان است. جویدن دانه های هل و ریحان می تواند هرگونه بوی بدی که از دهان بیرون می اید را نابود کند. حتی بعضی از آدامس ها از هل برای بهبود بوی بد دهان استفاده می کنند.

کرم خوردگی دندان ها

هل نه تنها می تواند باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد در دهان شده اند را نابود سازد بلکه قادر است از توسعه کرم خوردگی دندان پیشگیری کند و حتی کرم خوردگی و تخریب دندان ها را معکوس نماید. این ماده همه مزایای پاک کنندگی آدامس را دارد و معایب آن همچون چسبندگی را در خود ندارد.

سرطان

تحقیقات نشان می دهد زمانی که صحبت از سرطان به میان می آید هل پتانسل مبارزه با آن را دارد. مطالعات حیوانی نشان می دهد هل به عنوان عامل پیشگیری عمل می کند یا اینکه می تواند برای به تاخیر انداختن، مهار کردن یا برعکس نمودن تشکیل سرطان عمل کند. به طور کلی مواد شیمیایی گیاهی موجود در هل همچون cineole و لیمونن می تواند نقش محافظتی در برابر پیشرفت سرطان داشته باشد.

فشار خون

هل می تواند به کاهش فشار خون در افراد که یک نکته کلیدی برای حفظ سلامت قلب و کلیه هاست کمک کند. یکی از مطالعات انجام شده حدود ۲۰ نفر از افرادی که به تازگی با پرفشاری خون مرحله اول شناسایی شده بودند را مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه سه گرم از پودر هل هر روز در دوز تقسیم بندی شده برای ۱۲ هفته مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از آن عالی بود.

هل نه تنها به افراد کمک کرده بود فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و فشار خون میانگین خود را کاهش دهند بلکه وضعیت آنتی اکسیدان ها را تا ۹۰ درصد بیشتر کرده بود.

کنترل دیابت

هل سرشار از منگنز است و همین امر باعث می شود این ماده یک انتخاب عالی برای افراد دیابتی و افرادی که با مشکلات مرتبط با قند خون دست و پنجه نرم می کنند باشد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که با دیابت شناسایی می شوند معمولا سطح منگنز اندکی دارند. هنوز معلوم نیست وجود دیابت باعث کاهش سطح منگنز می شود یا اینکه سطح پایین منگنز در چنین شرایطی دخیل است یا خیر. به هر حال، اضافه کرد منگنز به رژیم غذایی ایده هوشمندانه ای برای دیابتی هاست به همین خاطر است که شما باید از این ادویه به عنوان بخشی از رژیم غذایی دیابتی خود استفاده کنید.

سلامت سیستم گوارش

هل یک درمان سنتی در طب چینی و آئوردایی است که می توان از آن برای بهبود مشکلات گوارش همچون درد شکم استفاده کرد اما علم نیز از این موضوع پشتیبانی می کند.مطالعات نشان می دهد هل زمانی که صحبت از کمک به حل مشکلات گوارشی به میان می آید رتبه بالاتری نسبت به سایر ادویه ها خواهد داشت.

عصاره متانولی از ادویه ها یکی از مواردی است که می تواند در کنترل اختلالات معدی روده ای همچون اسیدیته، گاز، گرفتگی شکمی و نفخ مفید باشد.مطالعات نشان می دهد هل خاصیت محافظت کنندگی از معده را دارد و به بهبود زخم معده کمک می کند.

آسم

هل می تواند افرادی که با مشکلات تنفسی همچون آسم روبرو هستند را هم بهبود ببخشد.

منبع: بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها