کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

بیش تر افراد به دلایل مختلفی دندان هایی زرد دارند. برای رفع مشکل زردی دندان ها راه حل های مختلفی وجود دارد که بسیاری از افراد می توانند از آن استفاده کنند. کامپوزیت یکی از روش های محبوب این روزهاست که خیلی از افراد برای حل مشکل زردی دندان های خود از این روش استفاده می کنند. یکی از مزیت هایی که کامپوزیت دندان دارد در این است که تقریبا تمامی افراد جامعه می توانند از این روش استفاده کنند. در این مقاله اما قصد داریم به این سوال که کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است پاسخ دهیم.

بیش تر افراد به دلایل مختلفی دندان هایی زرد دارند. برای رفع مشکل زردی دندان ها راه حل های مختلفی وجود دارد که بسیاری از افراد می توانند از آن استفاده کنند. کامپوزیت یکی از روش های محبوب این روزهاست که خیلی از افراد برای حل مشکل زردی دندان های خود از این روش استفاده می کنند. یکی از مزیت هایی که کامپوزیت دندان دارد در این است که تقریبا تمامی افراد جامعه می توانند از این روش استفاده کنند. در این مقاله اما قصد داریم به این سوال که کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است پاسخ دهیم.

composite1

این روزها کم تر کسی است که اسم کامپوزیت و لمینت دندان به گوشش نخورده باشد. اگر در دسته افرادی هستید که به فکر کامپوزیت کردن دندان های خود هستید پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید چرا که قصد داریم از 0 تا 100 به توضیح این مورد بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین درمان بی دندانی می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ایمپلنت دندان

کامپوزیت دندان چیست؟

قبل از این که بخواهیم به توضیح این مورد که کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است بپردازیم نیاز است تا اطلاعاتی در خصوص کامپوزیت دندان در اخیتارتان قرار دهیم. برای کامپوزیت دندان ها نیاز است تا فرد 3 الی 4 جلسه را در مطب دندان پزشک باشد. قبل از اقدام به انجام هر کاری نیاز است تا در ابتدا دندان پزشک وضعیت دندان ها را به دقت مورد بررسی قرار دهد. در این معاینه دندان پزشک می تواند اطلاعاتی کلی و البته مناسب را در مورد وضعیت دندان های هر فرد پیدا کند.

 بعد از این معاینه نوبت به طی کردن مراحل انجام کامپوزیت دندان ها می رسد. معمولا افرادی که برای انجام کامپوزیت دندان های خود پیش قدم می شوند باید نسبت به سلامت دندان های خود اطمینان پیدا کنند. وجود هرگونه عفونتی در لثه باعث می شود تا نتوان کامپوزیت دندان را انجام داد. بدین منظور نیاز است تا فرد ابتدا این مشکل خود را حل کند و سپس اقدام به انجام کامپوزیت نماید.

composite2

مرحله بعدی این است که مواد کامپوزیت بر روی دندان ها قرار بگیرند. مواد کامپوزیت حالتی خمیر مانند را دارند. انتخاب رنگ کامپوزیت بر عهده فرد است و باید از بین تمام طیف های رنگی موجود کامپوزیت یکی از آن ها را انتخاب کند. داشتن دندان هایی بیش از حد سفید باعث می شود تا ظاهر دندان ها یک حالت مصنوعی و تصنعی را به خود بگیرد. بهتر است میان رنگ کامپوزیت دندان ها و رنگ پوست صورت یک تناسبی وجود داشته باشد. در این صورت دندان ها ظاهری بسیار زیبا را به خود می گیرند.

چه کسانی باید کامپوزیت را انجام دهند؟

  • افرادی که دندان هایشان لکه های زرد رنگ دارد.
  • افرادی که دندان هایشان شکسته شده است.
  • افرادی که دندان هایی سیاه دارند.
  • افرادی که دندان هایی کج و یا ناهمگون دارند.

لکه های زرد عامل زشتی دندان ها

توجه نداشتن به بهداشت دهان و دندان از اصلی ترین دلایلی است که باعث به وجود آمدن لکه های زرد بر روی دندان ها می شود. بسیاری از افراد عادت به استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه را ندارند. همین موضوع باعث می شود تا رنگ دندان ها به مرور زمان تغییر پیدا کنند و زرد شوند.

یکی از دلایل مهم دیگر برای زرد شدن دندان ها را می توان استفاده از مواد غذایی که رنگ مصنوعی دارند، دانست. بسیاری از خوراکی ها دارای مقدار زیادی رنگ مصنوعی هستند. همین رنگ های مصنوعی باعث می شوند تا رنگ دندان ها به سرعت تغییر پیدا کند.

composite3

برای حل مشکل زردی دندان ها کامپوزیت یک روش بسیار مناسب است؛ چرا که می تواند دندان هایی سفید را به شما هدیه دهد. این روش به دلیل بی خطر بودنش طرفداران زیادی را پیدا کرده است. مقرون به صرفه بودن این روش نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باعث شده تا بسیاری از افراد برای حل مشکلات دندان خود از آن استفاده کنند.

شکستگی دندان ها

برخی از افراد دارای دندان هایی سست و ضعیف هستند. در چنین حالتی ممکن است دندان های این افراد به واسطه برخورد با اجسام ضعیف شکسته و یا حتی لب پر شود. لب پر و یا شکسته شدن دندان ها تاثیر بسیار منفی را بر روی ظاهر هر فرد می گذارد. برای حل این مشکل می توان از خدمات کامپوزیت دندان استفاده کرد.

سیاه شدن دندان ها

بی توجه بودن به بهداشت دندان ها باعث می شود تا دندان ها زرد و یا حتی خراب شود. خراب شدن و یا حتی پوسیده شدن دندان ها باعث می شود تا این عضو از بدن سیاه شود. برای حل این مشکل استفاده از کامپوزیت می تواند یک روش بسیار عالی باشد.

دندان هایی کج و ناهمگون

 کج و ناهمگون بودن دندان ها معمولا ریشه در کودکی هر فرد دارد. کج رشد کردن دندان ها باعث می شود تا ظاهر هر فرد آن طور که باید و شاید زیبا به نظر نرسد. برای رفع این ناهمگونی ها می توان از کامپوزیت استفاده کرد. یکی از اصلی ترین مواردی که در کامپوزیت انجام می شود مرتب کردن ظاهر دندان هاست.

چه کسانی نباید از کامپوزیت استفاده کنند؟

تا به اینجای مقاله در خصوص این موضوع که کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است صحبت شد. در این میان افرادی هستند که نمی توانند به دلایل مختلف از کامپوزیت دندان استفاده کنند. در ادامه در مورد این موضوع توضیح می دهیم.

افرادی که پایین 18 سال سن دارند نمی توانند دندان های خود را کامپوزیت کنند. مینای دندان افراد زیر 18 سال بسیار حساس است و ممکن است انجام کامپوزیت به دندان هایشان آسیب برساند.

افرادی که عادت به استعمال دخانیات دارند نیز بهتر است کامپوزیت دندان را انجام ندهند. استعمال دخانیات باعث می شود تا دندان ها خیلی سریع تغییر رنگ بدهند و فرد نتواند نتیجه دلخواه و مورد انتظار خود را از انجام این روش بگیرد.

اشخاصی که عادت به مصرف الکل دارند نیز نباید به سمت انجام کامپوزیت دندان بروند. نوشیدنی های الکلی باعث می شوند تا چسبندگی بین روکش و دندان ضعیف شود. نتیجه این ضعیف شدن نیز از بین رفتن کامپوزیت دندان ها می باشد.

برخی از افراد هستند که عادت به دندان قروچه کردن دارند. نکته مهمی که باید بدانید این است که دندان قروچه کردن و فشار بیش از اندازه وارد کردن به دندان ها باعث می شود تا کامپوزیت دندان آسیب ببیند.  

مبتلا بودن به بیماری های مختلفی نظیر عفونت لثه نیز باعث می شود تا فرد نتواند دندان های خود را کامپوزیت کند. در برخی مواقع حتی با مصرف دارو این عفونت ها از بین نمی رود و فرد امکان انجام کامپوزیت را ندارد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد این که کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است توضیحاتی داده شد. نکته مهمی که به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نباید نسبت به آن بی توجه باشید این است که حتما برای کامپوزیت کردن دندان های خود به یک کلینیک دندان پزشکی معتبر مراجعه کنید و کار کامپوزیت دندان خود را به دندان پزشکان با تجربه و کار بلد در این زمینه بسپارید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها