استخراج رمزارزها چگونه است؟

از بین رمز ارزهای موجود بیت کوین اولین و در واقع شناخته شده ترین آن‌ها است که نخستین بار در سال ۲۰۰۸ به وجود آمد و در آن سال توسط فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو که هویت او همچنان نامعلوم است، با هدف ذخیره و انتقال امن پول به دنیا معرفی شد.

استخراج رمزارزها چگونه است؟

از بین رمز ارزهای موجود بیت کوین اولین و در واقع شناخته شده ترین آن‌ها است که نخستین بار در سال ۲۰۰۸ به وجود آمد و در آن سال توسط فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو که هویت او همچنان نامعلوم است، با هدف ذخیره و انتقال امن پول به دنیا معرفی شد.

از جمله ویژگی‌هایی که سبب محبوبیت بیت کوین bitcoin شده این است که تمام ویژگی‌های پول‌های واقعی مانند قابلیت خرید کردن، سرمایه گذاری، انتقال ارزش و … را دارد اما با این تفاوت که به دلیل غیر متمرکز بودن آن تحت نظارت هیچ دولت یا سازمان خاصی نبوده و در نتیجه تمامی واسطه‌ها در انجام معاملات با این رمز ارز از بین رفته‌اند، از سوی دیگر با توجه به استفاده از فرآیندهای ریاضی بسیار پیچیده در استخراج این ارزهای دیجیتالی بسیار امن تر از پول‌های رایج عمل کرده و از درجه امنیت به مراتب بالاتری برخوردار می‌باشند.

استخراج یا دریافت بیت کوین چگونه است؟

برای اینکه با بررسی اعتبار تراکنش‌ها بتوانید بیت کوین دریافت کنید باید دو شرط را داشته باشید که یکی از آن‌ها نتیجه تلاش شما و دیگری نتیجه شانس است. به این منظور باید اعتبار ۱ مگابایت از تراکنش‌های بیت کوین را تأیید کنید و این بخش آسان کار است. اما بخش دوم که به شانس مربوط است این است که باید نخستین ماینری باشید که پاسخ صحیح یک مسئله عددی را به دست می‌آورید. این فرایند به نام اثبات انجام کار (Proof of Work) شناخته می‌شود.

برای حل این مسئله عددی که اشاره کردیم، نیاز به دانستن ریاضیات یا محاسبات پیچیده نیست. شاید شنیده باشید که ماینرها مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌کنند، اما این مسئله به طرز دقیقی واقعیت را بیان نمی‌کند. ماینرها در عمل تلاش می‌کنند تا نخستین افرادی باشند که به یک عدد هگزادسیمال ۶۴ رقمی که هش (Hash) نام دارد، دست پیدا کنند. این کار در واقع بیشتر شامل فرایند حدس زدن است.

اما موضوع قابل توجه این است که این محاسبه نیاز به یک فرایند طولانی حدس زدن دارد که تعداد کل حدس‌ها در حد تریلیون‌ها است و کار بسیار دشواری محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید یک مسئله را به عنوان اولین نفر حل کنید، باید از توان محاسباتی زیادی استفاده کنید. برای ماین کردن به روش موفق باید یک نرخ هش (Hash Rate) در حد مگاهش بر ثانیه (MH/s)، گیگاهش بر ثانیه (GH/s) یا تراهش بر ثانیه (TH/s) داشته باشید؛ این اعداد حجم بالایی از هش محسوب می‌شوند.

بله. همانطور که می‌بینید استخراج بیت کوین به سادگی نیست. این موضوعات را که کنار بگذاریم، بحث گران بودن دستگاه‌های ماینر از جهت راه‌اندازی و همچنین نگهداری آن‌ها، مصرف برق و خنک کننده‌ها و همچنین سر و صدای بالا هم وجود دارد که ما را به سمت این فکر می‌برد که آیا این کار سودده است؟

در گذشته و در اوایل ظهور بیت کوین، این ارزدیجیتال را با کامپیوترهای شخصی هم می‌توانست استخراج کرد اما در حال حاضر امری غیر ممکن است و در حال حاضر ارزهایی هستند که می‌توان با استفاده از کامپیوترهای شخصی استخراج کرد از این رو می‌توان به مونرو اشاره کرد.

 

استخراج مونرو

تتت

 

 

 

مونرو تنها رمز ارزی است که غیر قابل رهگیری می باشد. واحد تبادلات مالی مونرو XMR می باشد که قابل استخراج کردن است.  استخراج مونرو به آسانی استخراج Zcash و اتریوم است و می توانید با استفاده از حتی لپ تاپ های قدیمی خود، ماینینگ مونرو را با CPU انجام دهید. برای کسانی که کارت گرافیک AMD دارند، استخراج اتریوم بسیار سودآور است، با این حال مونرو ویژگی های منحصر به فرد خود نظیر محرمانه بودن را دارد. از این رو طرفداران مونرو روز به روز زیادتر می شود و این با عث افزایش قیمت مونرو نیز شده است.

ماینینگ مونرو با سیستم عامل های مختلف امکان پذیر است. از آنجا که بیشتر افراد با سیستم عامل ویندوز آشنایی دارند، مراحل راه‌اندازی ماین بر روی ویندوز 10، شامل نصب درایورها، ایجاد حساب کاربری، دانلود و نصب نرم افزار، تنظیمات ویندوز و نهایتا راه اندازی نرم افزار می باشد. شما می‌توانید جهت راهنمایی کامل و آموزش استخراج مونرو به صورت کامل به وبسایت همیارماینر مراجعه نمایید و از راهنمای این سایت استفاده کنید.

اما شما هم که به دنبال استخراج بیت کوین هستید ناامید نشوید. سایت‌هایی برای سرمایه‌گذاری و استخراج بیت کوین وجود دارند که هزینه‌های شما را در راستای هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ماینرهای استخراج بیت کوین کاهش می‌دهند و در عین حال شما می‌توانید بیت کوین به دست آورید.

سایت استخراج بیت کوین

به عبارت ساده، از آنجایی‌ که استخراج بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتال در خانه و به صورت شخصی، کاری بسیار سخت و گران است، مردم به دنبال راهکارهایی ارزان‌تر می‌گردند که در آن خبری از مصرف برق‌های آن‌چنانی توسط تجهیزات و هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیرات نباشد. تجهیزاتی که گاها به‌سرعت از رده خارج می‌شوند و کارایی‌شان را دست می‌دهند.

به سبب همین مشکلات، کلود ماینینگ، راهکاری جایگزین به‌حساب می‌آید؛ چراکه شما سخت‌افزاری قدرتمند با قدرت هش بالا را اجاره می‌کنید که در محیطی مناسب نگه‌داری می‌شوند. شرکت استخراج‌کننده، مسئولیت نگه‌داری از تجهیزات را بر عهده دارد و سود حاصل از عملیات استخراج را با شما تقسیم می‌کند.

در صورتی‌ که عبارت کلود ماینینگ را در اینترنت جستجو کنید، وب‌سایت‌های بسیاری را پیدا می‌کنید. در بیشتر این وب‌سایت‌ها با خروارها عدد و ماشین حساب‌ ارزهای دیجیتال روبه‌رو می‌شوید که عموماً باعث گیج شدن افراد تازه‌وارد می‌شود. همیار ماینر Hamyarminer.net از شرکت هایی است که در این حوزه و در کشور خودمان یعنی ایران به صورت قانونی در حال فعالیت است و می‌توان به این صورت گفت که از معتبرترین سایت‌های استخراج بیت کوین به صورت کلود ماینینگ یا استخراج ابری است.

همیار ماینر دارای مزرعه‌ قانونی در شهر تهران است و همچنین امکان بازدید از فارم این شرکت برای مشتریان فراهم است. و بر خلاف دیگر شرکت‌های استخراج ابری شما می‌توانید به محل این شرکت که در خیابان فرشته شهر تهران است، مراجعه کنید و پس ازاطمینان و مشورت با مشاورهای شرکت، سرمایه‌گذاری کنید.

همچنین در وبسایت همیارماینر ماشین حساب ارز دیجیتال با عنوان تخمین درآمد برای مشتریان موجود است که شما می‌توانید در آن مقدار درآمد ماهیانه خود را بر اساس مقدار تراهش و پلن اجاره خود مشاهده نمایید. در حال حاضر همیار ماینر تنها شرکت معتبر کلود ماینینگ در حال فعالیت به صورت قانونی است. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها