با این نشانه ها یعنی در رابطه بلاتکلیف هستید

اگر در رابطه ای قرار دارید و از بلاتکلیفی در رابطه بی اطلاع هستید.

به گزارش نمناک، ناامنی به معنای این است که نمی دانید رابطه شما و همسرتان دقیقاً شما را به کجا می برد. در نتیجه همیشه یک نوع ترس شما را دنبال می کنند. ناامنی در رابطه به این معناست که شما فردی را به شدت دوست دارید اما احساسات تان به خوبی پاسخ نمی گیرد. در نتیجه احتمال اینکه رابطه موجود در زندگی مشترکتان سرانجامی نداشته باشد، وجود دارد.

نا امنی

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، این ناامنی روی عزت نفس شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و یکی از عوامل مخرب بودن رابطه است. اگر شما در رابطه با همسر فعلی یا آینده خود رضایت کافی را احساس نمی کنید، خودتان را سرزنش می کنید و برای خودتان ارزش قائل نیستید، بدانید که در یک رابطه بی سر و ته هستید.

اگر مدام از خودتان سوال می پرسید که پایان رابطه با نامزدتان چه می شود، این سوال ها نشان دهنده این است که عزت نفس شما تخریب شده است اما باید برای خودتان و این رابطه کاری انجام دهید. در غیر این صورت این افکار سمی به شما آسیب جبران ناپذیری وارد می کند، زیرا احساس می کنید که ارزش عشق و احترام را ندارید و در نتیجه به هر ذلتی تن می دهید.

پاسخگو نبودن

اگر در مورد وضعیت رابطه خود با همسر یا نامزدتان احساس ناامنی می کنید اما در این مورد با او صحبت نمی کنید و یا اگر صحبت می کنید، پاسخ خوبی برایتان ندارد، بدانید که در یک رابطه بلاتکلیف گیر کرده اید. شخص مقابل مسئولیت رابطه را به عهده نمی گیرد و هیچ پاسخی هم برای اشتباهات و کم کاری هایش ندارد. همه این ها نشان دهنده این است که رابطه شما امنیت کافی را ندارد و احتمالاً در مسیر منفی گیر افتاده اید.

کمرنگ شدن حس دوست داشتن

برای ما پیش می آید که گاهی اوقات احساسمان نسبت به دیگری کاهش پیدا می کند. یعنی دقیقه ای بسیار گرم هستیم و او را دوست داریم اما دقیقه دیگر احساس سردی و بی علاقگی می کنیم. این قضیه ما را دیوانه می کند. این موضوع ممکن است در مورد طرف مقابل صدق کند. یعنی زمانی احساس می کنید که شما را خیلی دوست دارد اما در اوقات دیگر احساس می کنید که هیچ علاقه ای به شما ندارد. همه اینها نشان دهنده این است که تکلیف همسرتان در رابطه با شما مشخص نیست.

کاهش شانس روبرو شدن با فرد مناسب

درست است که شما ناامنی های زیادی در رابطه موجود در زندگی مشترک خود دارید اما شما امیدوار هستید که این رابطه سرانجامی داشته باشد اما هیچ گاه این اتفاق نمی افتد. خودتان را محدود می کنید تا با افراد دیگر آشنا نشوید و شانس روبرو شدن با فرد مناسب را از خودتان می گیرید.

استرس مزمن

ناامنی در رابطه شما و همسرتان باعث ایجاد احساس تنهایی، خستگی و غم می شود. اگر در رابطه احساس ناامیدی داشته باشید، استرس به شما غلبه می کند و هیچ کس نمی تواند این استرس را از بین ببرد. شاید از بعضی از جنبه های رابطه لذت ببرید اما نمی توانید سرنوشت خوبی را در این رابطه تجربه کنید و از لحاظ احساسی و عاطفی به شدت با خودتان درگیر هستید.

ناامید شدن در مورد برنامه های زندگی

شما دوست دارید که ازدواج کنید، بچه دار شوید، با همسرتان به مکان های شاد بروید اما معمولاً هر بار که با او در مورد این موضوعات صحبت می کنید، سعی می کند که موضوع را عوض کند. شما برای خودتان برنامه ریزی  اما نمی توانید این برنامه ها را با او به اشتراک بگذارید. همین موضوع نشان دهنده این است که شما در یک رابطه بلاتکلیف با همسرتان هستید.

احساس وقت تلف کردن

ما هیچ گاه به سن جوانی خود برنمی گردیم. اگر در یک رابطه بلاتکلیف برای آغاز و یا ادامه زندگی مشترک باشید، بعد از گذشت مدت زمانی با خودتان فکر می کنید که زمان خوش زندگی خود را هدر داده اید. خودتان را پیدا می کنید و می فهمید که از زندگی و رابطه ای که داشته اید لذت نبرده اید. اگر چنین احساسی به شما دست داد، احتمالاً در یک رابطه بلاتکلیف و بدون آینده هستید.

شاد نبودن

شاید همه چیز رابطه شما و همسرتان خوب به نظر برسد اما احساس شادی ندارید. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ کمبود عشق و علاقه می تواند یکی از دلایل این اتفاق باشد اما ناامنی و حس سردرگمی در مورد احساسات فرد مقابل هم این مشکل را چند برابر می کند. در چنین حالتی شما احساس ناامیدی می کنید و دیگر شاد نیستید.

صادق نبودن

آیا در رابطه برای اینکه همسرتان را خوشحال کنید، باید چیزی را از او پنهان کنید؟ آیا نمی توانید صادقانه هر چیزی که می خواهید را بیان کنید؟ پس احتمالا احساس ناامیدی دارید و فردی که دوستش دارید، تضمین نداده است که می تواند همیشه با شما بماند و در نتیجه شما در این رابطه حاکم در زندگی زناشویی بلا تکلیف هستید.

شک و دودلی

عشق در مورد اعتماد و وفاداری صحبت می کند. اگر شما نسبت به رفتار و طرف مقابل مشکوک هستید، یعنی احساس ناامیدی دارید. این شک و تردید شما را آزار می دهد، روی رابطه تان اثرگذار است اما اگر عشق واقعی وجود داشته باشد، هیچ جایی برای شک و تردید باقی نمی گذارد . پس سعی کنید دوباره به رابطه خود و همسرتان نگاهی بیاندازید.

شفاف نبودن

آیا از صحبت کردن با او می ترسید؟ زیرا او صادقانه با شما صحبت نمی کند یا اگر زیاد سوال بپرسید عصبانی می شود؟ اگر در ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با او دچار مشکل می شوید، احتمالاً او شفافیت کامل را در رابطه ندارد و رابطه شما و نامزد یا همسرتان بلاتکلیف است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها