مجردها شادترند یا متاهل ها؟

اینکه بگوییم متاهلی بهتر از مجردی می باشد یا بالعکس، مجردی از متاهلی بهتر است اشتباه است .بعضی از افراد زندگی مشترک بهتری نسبت به دوران مجردی خود دارند و بعضی دیگر زندگی مجردی خود را بیشتر از متاهلی دوست دارند اما ازدواج می‌تواند شادی شما را تضمین نماید نتایج جالبی در این زمینه به دست آمده است و جالب است که بدانید زندگی افراد متاهل چگونه است افرادی که شاد می باشند رابطه مستقیمی با نوع زندگی آنها دارد بعضی از افراد مجرد بودن و بعضی از افراد متاهل شدن را عاملی برای رضایت خود می‌دانند.

مجردها شادترند یا متاهل ها؟

بهتر است مجرد بمانیم یا ازدواج کنیم؟

افراد متاهل با توجه به اطلاعاتی که به دست آمده است شادتر می باشند به این دلیل که ازدواج از علائم افزایش سن می کاهد. برخی افراد خانواده را موجب شادی و برخی دیگر مادیات و شغل را موجب شادی خود می‌دانند. در یک تحقیق که انجام شده است در دو گروه مجرد و متاهل نتایجی به دست آمده است که برگرفته از نظرات و بررسی ۴۶۰ نفر می باشد نتایجی که از این تحقیقات به دست آمد مشخص شد .

فراد متأهل شادتر می‌باشند پس زمینه شاد بودن در زندگی متاهلی بیشتر است ولی باید به چه نکاتی توجه داشت. مثلاً برخی از افراد به دلیل حمایت شدن در زندگی توسط همسران خود دارای اعتماد به نفس بالاتری هستند مسئله دیگر احترام متقابل می باشد که موجب جلوگیری از اختلافات دیگر می‌شود. عشق زیباترین چیزی می باشد که عاشق برای معشوق خود آرزو می کند. پس اگر بهترین ها را برای همسرتان می خواهید بهشتی را برای خود و خانواده تان خواهید داشت .

سلامتی روانی متاهل ها

متاهل ها زندگی سلامت تری را در پیش رو دارند و روابط و کارهای کم خطر تری را انجام می‌دهند مثلاً کمتر به سراغ مواد مخدر و یا الکل می‌روند و در ماشین خود با دقت بیشتری رانندگی می‌کنند از بی‌بند و باری کمتری برخوردار هستند و در کل می توان گفت زندگی سالم تری دارند البته بر هیچ کس پوشیده نیست که خلاف این هم می تواند وجود داشته باشد ولی این نتایج بنا به بررسی زندگی متاهل ها و مجرد ها می باشد .

سیستم حمایتی

متاهل ها از حمایت بیشتری نسبت به افراد مجرد برخوردار می باشند و همچنین دارای یک سیستم حمایتی هستند مخصوصاً مردان متاهل دارای حمایت بیشتری هستند در صورتی که افراد مجرد اصولاً تنها هستند و به همین دلیل بیماری هایی نظیر افسردگی ، اضطراب  ، مشکلات جسمی و غیره به سراغ آنها می آید .

الگوبرداری بهتر

افراد از همسرخود الگوبرداری می‌کنند و بیشترین تاثیر را در زندگی آنها همسرشان دارد اصولا همسران سعی می کند که الگوی مناسبی برای یکدیگر باشند و در تلاش هستند که رژیم غذایی مناسبی را برای یکدیگر تدارک ببیند و توصیه های پزشکی را به یکدیگر گوشزد نمایند و اگر شریک زندگیشان دچار بیماری شود یا برای مدت کوتاهی بیمار باشد مراقب خوردن قرص های آنها هستند و تجویزات دارویی همسر خود را دنبال می‌کنند . افراد متعهد عمر طولانی تری نسبت به افراد مجرد دارند اما افراد متاهل زمانی می توانند عمر طولانی داشته باشند که در زندگی خود احساس خوشبختی داشته باشند از زندگی متاهلی خود راضی باشند و اگر فردی متاهل باشد و در زندگی خود احساس رضایت کند طولانی تر عمر می نماید .

متاهل یا مجرد

افرادی که در زندگی خود مشاجرات بسیار زیادی دارند  به همین دلیل دچار بیماری های بیشتر و استرس  می شوند و همچنین زخم هایشان دیرتر بهبود می یابد زیرا سلول های دفاعی آنها ضعیف است باید در نظر گرفت که زنان در رابطه آسیب پذیر تر از مردان هستند و اگر زندگی آنها به روال نباشد و نابسامان زندگی نمایند بر روی سلامتی شان تاثیر می گذارد .

زندگی متأهل ها بهتر است

افرادی که دارای زندگی مشترک خوبی ندارند و یا دچار ازدواج ناموفق شده اند دچار چاقی‌های شدید ، فشار خون  بالا ، سکته مغزی و افسردگی می‌شوند و مردانی که متاهل می باشند و دائماً با همسر خود دچار درگیری هستند و زندگی موفقی ندارند بیشتر به سمت مواد مخدر و روانگردان روی می‌آورند و افسردگی در آنها دیده می شود اما در کل زندگی مشترک اگر سلامت باشد و رضایت در آن زندگی وجود داشته باشد معمولاً بهتر از زندگی مجردی می باشد .

افراد متاهل موفق در زندگی کمتر دچار بیماری های روحی و جسمی می شوند و زندگی سلامت تری نسبت به مجردها و طلاق گرفته ها برخوردار  می باشند.

اگر افراد دارای احساس رضایت از زندگی خود باشند موجب می شود بروز بیماریها در آنها به تعویق بیفتد افراد مجردی که هنوز فرد مورد نظر خود را پیدا نکرده‌ اند ، زندگی مناسب تر و سالم تری را نسبت به افراد مجردی که به دلیل مشکلات شخصیتی وارد زندگی متاهلی نشده‌اند ، دارند افراد مجرد یا افراد مطلقه به دلیل عدم رضایت از زندگی خود بیشتر دچار بیماری های روحی و روانی می گردند و آمار سکته قلبی و مغزی افراد در سن پایین تر رایج‌تر است در صورتی که افراد متاهل کمتر دچار استرس و افسردگی می شوند و می توانند زندگی خود را به خوبی مدیریت نمایند .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها