قبل از تمرین این مکمل ها را بخورید

هر فردی با توجه به اهداف ورزشی که دارد می تواند قبل از تمرین برخی از این مکمکل ها را بخورد.

 

به گزارش ایسنا، بهتر است ورزشکاران قبل از مصرف مکمل های مناسب پیش از شروع تمرین، ابتدا اهداف خود را مشخص کرده و بر این اساس نسبت به مصرف مکمل مربوطه اقدام کنند.

بر اساس این مطلب که از سوی حوریه گلینی متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته در رابطه با کارکرد مکمل‌ها برای قبل از شروع تمرین، آمده است:

کافئین باعث افزایش انرژی در دسترس، بهبود عملکرد عصبی و روانی و افزایش چربی سوزی می شود.

آمینوانرژی، تامین اسید آمینه های ضروری و کمک به ریکاوری سریع‌تر عضلات، افزایش انرژی و بهبود قدرت تمرکز را به همراه دارد و آرژنین باعث بهبود خون رسانی به عضلات و به تاخیر انداختن خستگی می شود.

گلوتامین باعث می شود عملکرد روانی بهبود یابد و تقویت سیستم ایمنی  مخصوصا برای ورزشکاران کم وزن و مصدوم از دیگر مزایای آن است.

مکمل BCAA باعث جلوگیری از تجزیه پروتئین ها و جلوگیری از تحلیل عضلات در تمرینات شدید می شود و ال کارنیتین افزایش چربی در دسترس به عنوان انرژی و کمک به چربی سوزی بیشتر را رقم می زند.

بتا آلانین موجب به تاخیر انداختن خستگی و درد عضلانی ناشی از اسیدیته با افزایش قدرت بافری می شود.

نکته بسیار مهم در رابطه با مصرف مکمل های مناسب پیش از شروع تمرین اینکه میزان مصرف و دز مکمل با توجه به شرایط ورزشکار و با نظر متخصص تعیین می شود.

همچنین باید در مصرف مکمل ها دقت کرد چرا که ممکن است بدون آن که روی بروشور یا لیبل نوشته شده باشد، آلوده به مواد ممنوعه و دوپینگ باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها