دفاع دوباره ایلان ماسک از ایده بمباران اتمی مریخ

ایلان ماسک مدت هاست که ایده استفاده از تسلیحات اتمی روی مریخ با هدف زمینی سازی آن را مطرح می کند؛ منظور تغییر سطح سیاره سرخ به نحوی است که آن را برای انسان قابل سکونت کند.

دفاع دوباره ایلان ماسک از ایده بمباران اتمی مریخ

ماسک که سال ۲۰۱۵ در برنامه Late Show با میزبانی استیون کولبرت حضور یافته بود مدعی شد که میتوان مریخ را با استفاده از تسلیحات هسته ای (بمب های هیدروژنی) در قطب های آن گرم کرد. در ادامه کولبرت با شنیدن این ایده از ماسک با عنوان ابرشرور یاد کرد.

او چند هفته بعد و در جریان رویدادی که برای معرفی برنامه های خورشیدی شرکت سولار سیتی ترتیب داده شده بود، اظهار داشت که هدف نهایی ایجاد دو خورشید مصنوعی و کوچک است که با استفاده از تسلیحات هسته ای برفراز دو قطب مریخ ایجاد خواهند شد.

هدف نهایی در واقع تبخیر آبی است که هم اکنون به شکل یخ در قطب های مریخ وجود دارد تا در نهایت با آزاد سازی CO2 به اتمسفر نوعی اثر گلخانه ای را روی این سیاره ایجاد کند.

با این حال اما ایده بمباران هسته ای مریخ چندان هم خالی از ایراد نیست. در سال ۲۰۱۸ میلادی دو محقق از دانشگاه های کلورادو و آریزونای شمالی به بررسی امکان استفاده از CO2 برای زمینی سازی مریخ پرداختند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که این کار با تکنولوژی های کنونی ممکن نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها