35 حقیقت خواندنی درباره بردلی کوپر بازیگر و کارگردان سینمای هالیوود

بردلی کوپر بازیگر، تهیه‌کننده و فیلم‌ساز آمریکایی از محبوب‌ترین سینماگران دنیاست که تاکنون نامزد دریافت جایزه‌های مختلفی از جمله هشت جایزه اسکار و یک جایزه تونی، دو جایزه گرمی و یک جایزه بفتا شده‌است.

بردلی کوپر

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: نگاهی داریم به 35 حقیقت جذاب درباره زندگی بردلی کوپر.

خانواده بردلی کوپر

1.بردلی کوپر در فیلادلفیا به دنیا آمد اما کودکیش را در جنکینتاون گذراند. مادرش، گلوریا، ایتالیایی‌تبار بود و پدرش، چارلز اصالت ایرلندی داشت. پدر بردلی در زمینه بورس و سهام مشغول به کار بوده‌است. او یک خواهر به نام «هالی کوپر» دارد.  یک مسیحی کاتولیک است.

2. بردلی کوپر دوران کودکی خود را  این چنین توصیف کرده است: «هیچ‌وقت این‌طور نبود که دائم بشنوم اوه! چقدر تو خوش‌قیافه‌ای! وقتی بچه بودم، همه فکر می‌کردند من دختر هستم، چون واقعاً هم شبیه دختربچه‌ها بودم، شاید به‌خاطر آن بود که مادرم موهایم را کوتاه نمی‌کرد و همیشه موی بلندی داشتم.»

بردلی کوپر 9

تحصیلات بردلی کوپر

3. بردلی کوپر ابتدا در دانشگاه ویلانوا پذیرفته شد اما مدتی بعد به دانشگاه جورج‌تاون منتقل شد و در این دانشگاه مدرک لیسانس زبان انگلیسی خود را در سال ۱۹۹۷ اخذ کرد. او در دانشگاه جورج‌تاون بردلی به زبان فرانسه مسلط شد و بعد از آن به عنوان دانشجو، ۶ ماه در فرانسه و در اکس آن پروانس اقامت کرد. کمی بعد در سال ۲۰۰۰ نیز او توانست مدرک فوق لیسانس از اکتورز استودیو در نیویورک بگیرد.

4. جالب است بدانید بردلی کوپر پیش از ورود به دانشگاه تصمیم به‌پیوستن به‌یک آموزشگاه نظامی را داشت که نیرو به‌خارج از کشور می‌فرستاد و هدف بردلی این بود به‌کشور ژاپن برود و نینجا شود.

5. از نمایش‌هایی که کوپر در تئاتر به ایفای نقش در آن‌ها پرداخت، نمایشی به نام سه روز بارانی  است که در مارس ۲۰۰۶ و در تئاتری در برادوی به روی صحنه رفت. او در این نمایش با بازیگرانی چون جولیا رابرتز و پاول راد هم‌بازی بود.

بردلی کوپر 7

جوایز و افتخارات

6. کوپر نامزد دریافت جایزه‌های مختلفی از جمله هشت جایزه اسکار، یک جایزه تونی و همچنین برنده دو جایزه گرمی و یک جایزه بفتا شده‌است.

7. نام کوپر سه‌بار در فهرست ۱۰۰ ستاره ثروتمند مجله فوربس و ۱۰۰ فرد با نفوذ در جهان به انتخاب مجله تایم قرار گرفته‌است.

8. مجموع فروش فیلم‌هایی که کوپر در آ‌ن‌ها حضور داشته ۱۱ میلیارد دلار در سراسر جهان است و توانسته چهار بار در فهرست سالانه پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گیرد.

9. بردلی کوپر کار بازیگری خود را در سال ۱۹۹۹ با ایفای نقش مهمان در یکی از قسمت‌های سریال تلویزیونی شهر و جنسیت آغاز کرد،

10. اولین حضور جدی سینمایی بردلی کوپر بازی در فیلم کمدی تابستان داغ و مرطوب آمریکایی ساخته سال 2001 بود. کارگردانی فیلم برعهده دیوید وین بود و جنین گرافلو، دیوید هاید پیرس، مالی شنون، پل راد در آن با کوپر همبازی بودند.

11. سکوی پرتاب بردلی کوپر بازی در در نقش ویل تیپین در سریال تلویزیونی جاسوسی-اکشن آلیاس (۲۰۰۱–۲۰۰۶) بود که او را به عنوان بازیگری مستعد و آینده‌دار به همگان معرفی کرد.

بردلی کوپر 6

12. کوپر با کمدی رمانتیک دفترچه امیدبخش (۲۰۱۲)، کمدی سیاه حقه‌بازی آمریکایی (۲۰۱۳) و بیوگرافی جنگی تک‌تیرانداز آمریکایی (۲۰۱۴) که همچنین تهیه‌‌کننده آن بود، موفقیت فراوانی به دست آورد و برای بازی در  این فیلم‌ها چهار بار نامزد دریافت اسکار شد و به دهمین بازیگری تبدیل شد که در سه سال پشت سر هم نامزد اسکار می‌شد.

13. در سال ۲۰۱۸، کوپر در بازسازی فیلم موزیکال عاشقانه ستاره‌ای متولد شده‌است آن را شرکت کرد و تهیه‌کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و بازی در آن را برعهده داشت. فیلم موفقیت زیادی را کسب کرد و نامزد دریافت سه جایزه اسکار برای این فیلم شد .

14. بردلی کوپر به دو زبان مسلط است و مصاحبه‌های مطبوعاتی‌اش را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می‌دهد.

بردلی کوپر 4

فعالیت‌های بشردوستانه بردلی کوپر

15. او از چندین سازمان که به مردم در مبارزه با بیماری سرطان کمک می‌کنند حمایت می‌کند.

16. کوپر به بازی در فیلم مشهور خماری پرداخت و فیلم از نظر گیشه توانست موفقیت خوبی کسب کند و فروشی حدود ۴۶۷ میلیون دلاری را در سینماها به دست آورد در حالی که هزینه ساخت آن فقط ۳۵ میلیون دلار بود. البته این فیلم مورد توجه منتقدین و کارشناسان قرار گرفت و از این حیث با انتقاد زیادی روبرو شد. اگرچه که فیلم از نظر منتقدین کیفیت بالایی نداشت اما بخاطر بازی در این فیلم کوپر توانست جایزه کمدی هالیوود از جشنواره فیلم هالیوود را به دست آورد.

17. در سال ۲۰۱۰ بردلی کوپر در فیلم روز والنتین بازی کرد که در ژانر رمانتیک بود. این فیلم به کارگردانی گری مارشال، شامل ستارگانی چون اشتون کوچر، جسیکا آلبا، جسیکا بیل و آن هاتاوی بود. از نظر فروش فیلم در سطح خوبی قرار گرفت و موفق شد فروش ۲۱۵ میلیون دلاری در در جهان تجربه کند. بعد از این نیز در فیلم تیم-آ نقش‌آفرینی کرد. در ۷ ژوئن ۲۰۱۰ کوپر به همراه دو همبازی خود در فیلم تیم-آ در دابلیو دابلیو ایی راو به عنوان مجری میهمان ظاهر شد.

بردلی کوپر 3

18. در سال بعد بردلی در فیلم نامحدود به نقش‌آفرینی پرداخت و سپس در قسمت دوم فیلم خماری، خماری: قسمت دوم ظاهر شد. این‌بار نیز این فیلم موفق به فروش بالایی در سطح جهانی شد و فروشش به مبلغ ۵۸۰ میلیون دلار رسید. در ۱۶ نوامبر همین سال نیز مجله پیپل بردلی کوپر را یکی جذاب‌ترین مردان جهان معرفی نمود.

19. در سال بعد یعنی ۲۰۱۲، بردلی در فیلم کلمات و دفترچه امیدبخش ظاهر شد. این فیلم به کارگردانی دیوید او. راسل بود و بازیگران دیگری چون رابرت د نیرو و جنیفر لاورنس در آن حضور دارند و باعث شد بردلی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شود. فیلم دیگر وی نیز فیلمی تحت عنوان مکانی آن سوی کاج‌ها است که در آن نقش یک مأمور پلیس را دارد و با رایان گاسلینگ هم‌بازی است.

20. در ۲ می ۲۰۱۳ اعلام شد که بردلی کوپر قرار است در فیلمی با عنوان تک‌تیرانداز آمریکایی بازی کند. ابتدا قرار بود استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم باشد که پس از مدتی کلینت ایستوود جایگزین او شد. این فیلم قصه زندگی تک‌تیرانداز آمریکایی، کریس کایل است.

بردلی کوپر 10

زندگی شخصی بردلی کوپر

21. کوپر در اکتبر ۲۰۰۶ با جنیفر اسپوزیتو نامزد کرد و در دسامبر همان سال آن دو با یکدیگر ازدواج کردند. اسپوزیتو در مه ۲۰۰۷ درخواست طلاق کرد و درخواستش در نوامبر اجرایی شد. بردلی پیش از ازدواج با اسپوزیتو، در حین فیلم‌برداری پرونده ۳۹ در سال ۲۰۰۶ با رنی زلوگر در رابطه بود می‌گذاشت. آن دو در سال ۲۰۱۱ از هم جدا شدند و بردلی از دسامبر ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۳ با زوئی سالدانیا وارد رابطه شد. سپس در مارس ۲۰۱۳ شروع به قرارگذاشتن با سوکی واترهاوس می‌کرد اگر چه رابطه آن‌ها دو سال بعد به پایان رسید.

کوپر از آوریل ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۹ با مدل روسی ایرینا شایک رابطه داشت. حاصل این رابطه یک دختر بود که در مارس ۲۰۱۷ به دنیا آمد.

22. از همان دوران کودکی مشخص بود که بردلی کوپر علاقه زیادی به‌آشپزی دارد. او دو بار در نقش آشپز ایفای نقش کرد، اول سیت‌کام «محرمانه آشپزخانه» و دیگری فیلم «سوخته». گویا در زمان فیلم‌برداری این دو پروژه هم لازم نبود نکات زیادی را به‌وی یادآوری کنند و او خوب بلد بود با آنچه در دست دارد باید چکار کند و البته اخلاق یک سرآشپز چگونه باید باشد. البته او یک دوره‌ حرفه‌ای آشپزی را با مارکوس وارینگ، سرآشپز رستوران میشلین گذراند که این دوره تنها مخصوص آشپزهای حرفه‌ای بود. مارکوس وارینگ در مصاحبه‌ای با مجله Bon Appetit در مورد بردلی گفت که او تقریباً همه‌چیز را بلد بود و آشپزخانه را روی دست خود می‌چرخاند.

بردلی کوپر 2

23. کوپر در مصاحبه‌ای چنین گفته بود که مهارت آشپزی‌اش را تا حد زیادی مدیون خانواده تقریباً ایتالیایی خودش می‌داند. «من بدجور عاشق آشپزی بودم... مادربزرگم آشپز قهاری بود. وقتی بچه بودم، به‌او در درست کردن پاستا، کاواتلی و راویولی کمک می‌کردم؛ یکی از علایق دوران کودکی من بود. عاشق این بودم هرچه در یخچال هست جمع کنم و غذایی از آن دربیاورم.»

بردلی کوپر بازیگری پولساز

24. بردلی کوپر یکی از موفق‌ترین بازیگران سنمای جهان است که فیلم‌هایش همیشه فروشی میشه خوب در گیشه داشته‌اند. در سال ۲۰۱۵، مجله فوربس اعلام کرد دارایی این بازیگر حدود ۴۲ میلیون دلار است. اما امروز این عدد چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار شده است و اکنون او یکی از بازیگران درجه یک و موفق سینمای هالیوود است که تهیه‌کنندگان برای راضی کردنش به بازی در فیلمی، باید دستمزد بالایی را پیشنهاد بدهند.

25. گفته می‌شود بیشترین دستمزدی که کوپر گرفته برای صداپیشگی شخصیت راکت در دنیای مارول بوده است.

 

26. بردلی کوپر بازیگری بسیار پرطرفدار است. گروه طرفدارانش برای خود نامی دارند و به‌آن‌ها «مینی کوپر» می‌گویند که گویا این نام را مارک رانسن، تهیه‌کننده آهنگ Shallow به‌آن‌ها داده است.

27. بردلی کوپر در سال ۲۰۱۱ از سوی مجله معتبر People، به‌عنوان جذاب‌ترین مرد سال انتخاب شد که خیلی‌ها به‌شوخی و جدی بر این باور بودند همین عنوان کافی است تا مسیر موفقیت او در هالیوود باز شود. کوپر در مورد انتخاب خود به‌عنوان جذاب‌ترین مرد جهان چنین گفته بود:  «واقعاً باحال است مردی که هیچ شباهتی به‌مدل‌ها ندارد، می‌تواند برنده این جایزه شود.»

28. بردلی کوپر اخلاقی دارد که با کیانو ریوز محبوب و دوست‌داشتنی مشترک است. او هم در مراسمات رسمی و غیررسمی، دست در دست مادرش مقابل جلوی دوربین‌ها ظاهر می‌شود و کمتر می‌بینیم کسی که با او در رابطه است در این گونه مراسم‌ها همراهش باشد و اولویت بردلی، مادرش است.

بردلی کوپر در نقش یک کارگردان

29. او کارگردانی را در سال ۲۰۱۸ و با فیلم «ستاره‌ای متولد شده ‌است» آغاز کرد. طبق گزارشی که مجله W منتشر کرده بود، بردلی کوپر علاقه خود را به‌کارگردانی این پروژه اعلام کرد، اما همکارانش وی را تشویق به‌انتخاب پروژه‌ای کوچک‌تر برای شروع کارگردانی کردند، اینکه قسمتی از سریال یا فیلمی مستقل را کارگردانی کند، اما همان‌طور که مشخص است، کوپر به‌توصیه‌ها گوش نکرد و البته چه کار خوبی هم کرد.

تغییر وزن‌های مکرر

30. بردلی کوپر هم با تغییر وزن‌های عجیب بیگانه نیست، حرکتی که البته متخصص آن ‌بازیگر خوب هالیوودی، کریستین بیل است. بردلی کوپر برای ایفای نقش شخصیت کریس کایل در فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی»، حدود ۱۸ کیلوگرم به‌وزن خود اضافه کرد و این ۱۸ کیلوگرم چربی نبود و تماماً عضله بود. وی برای این کار روزی ۵۰۰۰ کالری غذاهای مختلف مصرف می‌کرد و همیشه در باشگاه بدنسازی بود. وی پس از اتمام مراحل فیلم‌برداری «تک‌تیرانداز آمریکایی»، در نمایشی معروف در برادوی ایفای نقش کرد و این نمایش اقتباسی از داستان «مرد فیل‌نما و خاطرات دیگر» نوشته سِر فردریک ترِوِس بود و وی نقش شخصیت جوزف مریک (جان مریک) را که نقش اصلی بود ایفا کرد و مجبور شد شدیداً وزن خود را کاهش دهد. نکته جالب اینجا است که بردلی در مصاحبه‌ای گفته بود با تماشای فیلم «مرد فیل‌نما» دیوید لینچ تکرارنشدنی، تصمیم گرفت بازیگر شود و آن زمان ۱۲ سال سن داشت.

32. بردلی کوپر از موافقان پرداخت برابر دستمزد به ‌بازیگران زن و مرد است. او در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای که با سایت رویترز داشت گفت معتقد است باید در مورد دستمزدهای همه اشخاصی که در صنعت هالیوود فعال هستند، شفاف‌سازی صورت بگیرد. وی این سخنان را در حمایت از جنیفر لارنس، همکار همیشگی خود که جنبشی را در این زمینه به‌راه انداخته بود اظهار کرد.

حریم خصوصی و حضور در شیکه‌های اجتماعی

33. بردلی کوپر برخلاف بسیاری از بازیگران نسل جدید هالیوود علاقه‌ای ندارد کسی از زندگی شخصی او باخبر شود و همین موضوع شدیداً سبب ناراحتی «مینی کوپرها» شده است. کوپر تا این لحظه حساب فعالی در هیچ شبکه اجتماعی ندارد و از این رو باید برای وی احترام ویژه‌ای قائل شد که هر ثانیه زندگی خود را به‌تصویر نمی‌کشد، چه برای کسی اهمیت داشته باشد، چه نداشته باشد. وی این موضوع را در «شوی الن دی‌جنرس» و در سال ۲۰۱۷ تأیید کرد و امیدواریم همین‌طور مانده باشد. وی همچنین در مصاحبه‌هایی که با مجله‌ها و سایت‌های خبری مختلف دارد، علاقه‌‌ای به‌صحبت از خود و زندگی شخصی‌اش نشان نمی‌دهد و یک بار در مصاحبه‌ای که با نیویورک تایمز داشت، به‌گزارشگر آن‌ها گفت نمی‌فهمم چرا باید زندگی شخصی من روی خبرگزاری‌ها باشد و این کار چه فایده‌ای برای دیگران دارد.

34. چارلز کوپر، پدر بردلی، خیلی اوقات به‌سینمای نزدیک خانه‌ می‌رفت و بردلی را با خود می‌برد و وی عقیده دارد، علاقه‌اش به‌سینما از اینجا نشأت می‌گیرد.

35. در هنگام تولد، یکی از گوش‌های بردلی دچار عفونت شدیدی بود و تا زمانی‌که شروع به‌آب‌بازی نکرد، کسی نفهمید پرده گوشش دارای مشکل است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها