40 نکته جذاب درباره زندگی و کارنامه بازیگری کوین اسپیسی که جالب است بدانید

کِوین اِسپِیسی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و خواننده آمریکایی است که با سریال خانه پوشالی در میان علاقمندان ایرانی به شهرت رسید.

کوین اسپیسی

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

1. می‌گویند در دوران کودکی کوین اسپیسی خانه‌ی درختی خواهرش را به آتش کشید، این ماجرا باعث شد تا پدر و مادرش او را برای تنبیه به مدرسه نظامی بفرستند.

کودکی ناآرام کوین اسپیسی

2. کوین اسپیسی کلاس دهم و یازدهم دبیرستان را در مدرسه نظامی تحصیل حضور پیدا کرد اما آز آنجا هم اخراج شد چون یکی از همکلاسی‌هایش خود را به شدت کتک زد.

3. بعد از اینکه کوین اسپیسی از مدرسه نظامی اخراج شد پدر و مادرش اور ا در یک مدرسه در لس آنجلس ثبت‌ نام کردند. این بار کوین توانست در این مدرسه به شاگرد ممتاز کلاسش تبدیل شود.

4. اسپسی در سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ برای شرکت در برنامه The Gong Show تست داد اما پذیرفته نشد. او این راز را سال‌ها بعد در مصاحبه‌ای با جیمی کیمل افشا کرد.

کوین اسپیسی 8

کوین اسپیسی به عنوان کمدین

5. اسپیسی در دوره‌ای از فعالیت هنری خود تصمیم داشت به عنوان استندآپ کمدین فعالیت کند. او برای اینکه بتواند در یک سیرک کمدی فعالیت کند تصمیم گرفت تا بر روی سلبریتی‌ها تمرکز کند و از این طریق دیده شود. زمانی که او برنامه‌ای در مورد جیمی استوارت اجرا کرد به قدری موفق ظاهر شد که باعث شد اشک در چشمان کارول برنت جمع شود.

6. اسپیسی در حقیقت نام میانی کوین و همچنین نام خانوادگی مادرش در زمان مجردی است. نام کامل این این بازیگر کوین اسپیسی فولر است.

کوین اسپیسی چهره اسرارآمیز هالیوود

7. اسپیسی به خاطر وسواس در مورد زندگی خصوصی‌اش و مخفی نگه داشتن آن شهرت یافته است. او در مصاحبه‌ای با London Evening Standard چنین گفت: «هرچقدر کم‌تر در مورد من بدانید برایتان راحت‌تر خواهد بود تا شخصیت من را هنگام بازی در نقشی بر روی صحنه باور کنید. این قضیه باعث می‌شود تا مخاطبانی که به سینما می‌آیند باورشان شود من همان کسی هستم که در فیلم ایفای نقش می‌کند.»

تمایل کوین اسپیسی به بریتانیایی بودن

8. کوین اسپیسی مقیم شهر لندن و کشور انگلیس است. او یک‌بار اعتراف کرد که واقعا دوست دارد تا به یک شهروند بریتانیایی تبدیل شود. در سال ۲۰۱۰ پرنس چارلز به کوین لقب فرمانده افتخاری امپراطوری بریتانیا را اعطا کرد.

رابطه کوین اسپیسی و بیل کلینتون

9. بیل کلینتون قبل از اینکه  به ریاست جمهوری برگزیده شود همیشه یکی از دوستان نزدیک اسپیسی بوده است. اسپیسی در مصاحبه‌ای گفت که بیل کلینتون یکی از چهره درخشان و آینده‌دار در دنیای سیاست است.

10. اسپیسی در سال ۲۰۱۰ یک مرکز آموزشی در انگلیس و سه سال بعد در ایالات متحده تاسیس کرد. هدف این مرکز این است تا به بازیگران بااستعداد و تازه‌کار آموزش دهد و از طریق کمک مالی و کارگاه آموزش به موفقیت آن‌ها کمک کند.

علاقه کوین سپیسی به عکس سلفی

11. اسپیسی یکی از سلبریتی‌هایی بود که در سلفی سال ۲۰۱۴ شوی تلویزیونی الن دی جنرس شرکت داشت. او برای اینکه در این سلفی حضور داشته باشد از سر و کول جان تراولتا بالا رفت و دیگر سلبریتی‌ها را هل داد.

کوین اسپیسی طرفدار وودی آلن است

12. اسپیسی از علاقمندان پر و پا قرص وودی آلن است. او پس از اینکه سریال خانه پوشالی منتشر شد برای وودی آلن یادداشتی فرستاد و به ضمیمه آن یک اشتراک نتفلیکس را هم به عنوان هدیه برایش ارسال کرد و از او خواست که سریال او را تماشا کند. وودی آلن یادداشتش را پاسخ داد و قول داد تا برای نقشی در یکی از فیلم‌هایش او را در نظر داشته باشد.

کوین اسپیسی یک بازیگر پرکار است

13. اسپیسی تا سال ۲۰۱۷ در بیش از ۶۰ فیلم بازی کرده است. وی در آخرین فیلمش با نام baby driver در نقش داک ایفای نقش کرده است. همچنین او در فیلم رایدلی اسکات با نام all the money in the world نیز بازی کرده است. این پروژه یک فیلم جنایی است که بر اساس آدم ربایی جان پائول گتی سوم ساخته شده است و در ۸ دسامبر سال ۲۰۱۷ در سینماها اکران شد.

کوین اسپیسی 6

14. کوین اسپیسی دارای یک سگ تریر میکس است و نام آن را بر اساس اتوموبیل خود مینی گذاشته است. همچنین در سال ۲۰۱۳ و پس از بمب‌گذاری ماراتن او یک سگ را نجات داد و به افتخار شهر بوستون نامش را بوستون گذاشت.

افتخارات کوین اسپیسی

15. اسپیسی در طول دوران فعالیت خود موفق به کسب دو جایزه اسکار شده است. اولین جایزه با عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی در فیلم مظنونین همیشگی در سال ۱۹۹۶ به او تعلق گرفت. دومین جایزه نیز مربوط سال ۲۰۰۰ است و با عنوان بهترین بازیگر اصلی برای فیلم زیبای آمریکایی به اسپیسی اعطا شد.

کوین اسپیسی در نقش‌های منفی

16. کوین اسپیسی بعد از حضور در برنامه تلویزیونی Wiseguy به ایفای چندین نقش منفی پرداخت که این موضوع سبب شهرت او شد. او در فیلم Gengarry Glen Ross به عنوان یک مدیر بدجنس و در swimming with the sharks به عنوان فردی که مشکل سادیسم دارد بازی کرد که این نقش‌های منفی کمک زیادی به شهرت او کرد.

تاثیر جک لمون در زندگی کوین اسپیسی

17. کوین اسپیسی اولین بار جک لمن را در ۱۳ سالگی ملاقات کرد. او در آن زمان به عنوان یک دانش‌آموز در کارگاه تابستانی ایفای نقش می‌کرد. از آن زمان به بعد لمن به مربی اسپیسی تبدیل شد و این دو تا سال ۲۰۰۱ و مرگ لمون به دوستان نزدیک هم تبدیل شدند. اسپیسی اسکار سال ۱۹۹۹ خود را به جک لمن تقدیم کرد. او بارها در مصاحبه‌هایش گفته که  اغلب بیان می‌دارد که معیار بازیگری‌اش نقش لمون در فیلم آپارتمان است.

کوین اسپیسی 4

18. زمانی که کوین اسپیسی کم سن و سال‌تر بود به شکل منظمی به سینما می‌رفت. وی یک‌بار در سینما در نزدیکی ورودی صحنه منتظر کاترین هپبرن بود تا ده‌ها شاخه گل رز به او هدیه بدهد. این ماجرا باعث آشنایی آن دو شد که برای سال ها ادامه یافت.

19. نقش اسپیسی در مظنونین همیشگی سبب شد تا نام او در میان ۱۰۰ نقش منفی برتر از نگاه انستیتو فیلم آمریکایی در رتبه ۴۸ام قرار گیرد.

رابطه کوین اسپیسی و مادرش

20. اسپیسی برای برنامه اسکار سال ۱۹۹۶  مادرش را نیز به همراه خود برده بود. همچنین مادرش در چندین برنامه‌ی دیگر اهدای جوایز او را همراهی کرده است. اسپیسی در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید: “مادر برای من مهم نیست که دیگران در مورد آمدن تو به برنامه‌های جوایز چه می‌گویند. من همیشه تو را با خود به همراه خواهم آورد چون به تو افتخار می‌کنم و عاشقت هستم.”

21. تلفن همراه کوین اسپیسی در آوریل سال ۲۰۰۴ توسط مرد جوانی که ادعا می‌کرد باید با مادرش تماس بگیرد دزدیده شد. او زمانی که می‌خواست به دنبال دزد بدود پایش سر خورد و روی سگ خود افتاد و سرش صدمه‌ دید.

22. اسپیسی تنها کسی در خانواده‌اش نیست که در تقلید نقش ماهر است. برادر او که راندال نام دارد نیز از این طریق امرار معاش می‌کند.

دلبستگی کوین اسپیسی به کارش

23. اسپیسی برخلاف بازیگرانی است در مورد سختی کارشان بیش از جد صحبت می‌کنند شغلش را به عنوان یک تفریح در نظر می‌گیرد. او در این باره گفته است دوست دارد بازیگری را که می‌گوید باید از نظر جسمی برای نقش بعدی خود آماده شود کتک بزند!

24. زمانی که در یک مصاحبه از کوین اسپیسی پرسیده شد که آیا دوست دارد روزی در زندگی واقعی رئیس جمهور باشد یا نه پاسخ داد: «من به طور کلی دوست دارم تا به چیزهایی دست پیدا کنم. اما به نظرم سیاست بسیار خسته کننده است و به همین دلیل اگر رئیس جمهور شوم احتمالا افراد زیادی را به قتل می‌رسانم!»

25. اسپیسی برای اجرای یک صحنه در فیلم K-Pax در حالی که پوست موز را نکنده بود آن را گاز زد. در انتهای ضبط این صحنه  او ۱۷ موز خورده بود! او به شوخی بیان کرده بود که برای یک روز و نیم پس از این صحنه احساس می‌کرده که پتاسیم بالایی در بدن او است.

26. اسپیسی اعتراف کرده بود که زمانی که برای اولین بار جیمی استوارت را ملاقات کرده بود مثل افرادی که عاشق ستاره‌ها هستند عمل کرده است. او به استوارت گفته بود:«شما یکی از بهترین بازیگرانی هستید که تا به حال دیده ام. شاید از شنیدن این حرف خسته شده باشید. اما استوارت نیز در پاسخ چنین گفت: نه خسته نشده ام یکبار دیگر هم بگو!»

شرکت کوین اسپیسی کنسرت بیلی جول

27. در آوریل سال ۲۰۱۷ اسپیسی به طور غافلگیرکننده در کنسرت بیلی جول حضور یافت. اسپیسی و جول مشترکا  آهنگ new york state of mind را اجرا کردند.

28. صدا و شخصیت ددشات موجود در Justice league از کوین اسپیسی الهام گرفته است.

29. اسپیسی دارای یک کمپانی کارگردانی با نام تریگر استریت است که نام آن از یک خیابان در san Fernando valley گرفته شده است.

کوین اسپیسی 2

30. نقش اسپیسی در فیلم working girl کوتاه اما به‌یادماندنی بود. او در این فیلم در نقش یک تاجر بیحال قرار داشت.

تجربه کارگردانی کوین اسپیسی

31. اسپیسی دارای یک تجربه‌ی کارگردانی در یک فیلم جنایی با عنوان Albino Alligator است. این فیلم نقدهای مثبتی را از منتقدین دریافت کرد.

اسپیسی و کفش فروشی

32. کوین اسپیسی در دوره کوتاهی از زندگی‌اش به عنوان کفش‌فروش کار کرد تا بتواند از عهده مخارج زندگی براید.

33. زمانی که اسپیسی به عنوان مهمان در برنامه تلویزیونی the F world حاضر شد میزبان این برنامه گوردون رمزی بود. در این برنامه درگیری لفظی بین این دو رخ داد و ناسزاهایی رد و بدل شد.

34. گروه matchbox 20 برای آلبوم خود با نام yourself or someone like you از اسپیسی تشکر کردند. دلیل این است که برای نوشتن برخی از ترانه های آلبوم از فیلم‌های اسپیس ایده گرفته شده است.

35. اسپیسی پیش از ایفای نقش در فیلم casino jack برای آمادگی به زندان سر زد.

کوین اسپیسی 3

الگوهای کوین اسپیسی

36. اسپیسی در مصاحبه‌هایش گفته الگوهای زیادی همچون هنری فوندا، آل پاچینو و جک لمون داشته که به او در راه بازیگر شدن کمک کرده‌اند.

37. اسپیسی بیان کرده که دوست دارد زندگی شخصی او شخصی بماند و نباید افشا نکردن مسائل خصوصی را حمل بر دروغگویی دانست.

38. در یک صحنه از فیلم زیبای آمریکایی کوین اسپیسی با یک دانش آموز دبیرستانی وارد حالتی غیرعادی می‌شود که بیان کرده نقش بازی نکرده و حالتی واقعی داشته است.

39. اسپیسی بیان داشته است که به هنگام کسب جوایز اولین انتخاب نبوده است و در زمان جایزه Tony در سال ۲۰۱۷ پانزدهمین انتخاب بوده است.

40. به دلیل اتهامات مطرح شده علیه کوین اسپیسی، شبکه نت‌فلیکس ساخت ادامه سریال تلویزیونی خانه پوشالی را متوقف کرد. فصل ششم به‌عنوان آخرین فصل این مجموعه اعلام و پخش آن در سال ۲۰۱۸ پایان یافت. هرچند که در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ کوین اسپیسی از اتهامات وارده تبرئه شد. اما هشت تن از دست‌اندرکاران این مجموعه نیز اسپیسی را به سوءرفتار جنسی متهم کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها