تفاوت های سری گلکسی A و سری S سامسونگ

تفاوت های سری گلکسی A و سری S سامسونگ

 

یکی از بهترین برندهای گوشی در جهان سامسونگ است که امروزه دو سری سری A و سری S بیشتر با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

اگر شما هم تمایل به خرید این نوع برند دارید پس بهتر است ویژگی‌های بارز این دو مدل را با یکدیگر بررسی نمایید تا به راحتی بهترین مدل و کاربردی‌ترین آن را برای خود انتخاب کنید. گوشی‌های سامسونگ دارای مدل‌های S، M، A، J, Note و در آخر Z folder می‌باشد. در بین تمامی این سری‌ها بهترین و پرفروش‌ترین آن‌ها سری A و سری S هستند.

در این مطلب شما را با تفاوت‌های عمده و بارز گوشی‌های سامسونگ از دو سری پر فروش یعنی A و S آشنا می‌کنیم. همچنین برای شما کاربرد هر یک را بیان می‌کنیم تا شما متناسب با استفاده و سلیقه خودتان یکی از آن دو را گزینش نمایید و متوجه شوید کدام یک برای شما مفید‌تر است.

 

مقایسه سری گلکسی A و سری S سامسونگ

samsung

  • محدوده قیمت
  • کارایی
  • عمر باتری
  • وضوح و کیفیت عکس

محدوده قیمت

بزرگترین تفاوت بین سری گلکسی A و سری S سامسونگ در محدوه قیمت گوشی‌های هوشمند زیر مجموعه است. سری گلکسی اس سامسونگ سری‌هایی است که رقابت با غول‌های گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. بنابراین سری گلکسی اس سامسونگ که با گران‌ترین گوشی‌های بازار رقابت می‌کند، مانند رقبای خود با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسد.

سری گلکسی A سامسونگ میزبان گوشی‌های هوشمند میان‌رده این شرکت است و مشخصات فنی این دستگاه‌ها در مقایسه با سری گلکسی S سامسونگ کمی کاهش یافته است. با این حال، همانطور که می‌توانید تصور کنید، میانگین قیمت‌های فروش سری گلکسی A سامسونگ کمتر از سری گلکسی اس سامسونگ است.

 

کارایی

یکی دیگر از تفاوت‌های آشکار بین سری گلکسی A سامسونگ و سری S، تفاوت عملکرد است. سری گلکسی S سامسونگ، دستگاه‌های با کارایی بالا هستند که «سوگلی» نامیده می‌شوند. بزرگترین عاملی که آن‌ها را اینگونه نشان می‌دهد، عملکرد و ظرفیت فنی بالای دستگاه‌ها است. بنابراین، سری گلکسی اس سامسونگ که برترین بخش گوشی‌های هوشمند است، همیشه مجهزترین مدل‌های این شرکت را در خود جای داده است. به عنوان مثال رم ریدر و دیگر امکانات این سری بهتر است.

از سوی دیگر، سری گلکسی A سامسونگ عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. در مدل‌های فعلی سری گلکسی A، میانگین عملکرد بسیار نزدیک به سری S است. با این حال، سامسونگ سعی می‌کند با حفظ تفاوت، هر گروه مصرف کننده را جذب کند.

 

عمر باتری

همه ما دوست داریم گوشی هوشمندی که خریداری می‌کنیم، بهترین عملکرد را از نظر باتری به نمایش بگذارد. بنابراین عمر باتری یک موضوع بسیار مهم برای یک گوشی هوشمند است. عمر باتری نیز موضوعی است که به خصوص در مورد سری گلکسی اس سامسونگ و سری A همیشه مورد بحث قرار می‌گیرد. از آنجایی که گوشی‌های سری گلکسی اس بالاترین عملکرد را دارا هستند، عملکرد مشابهی از باتری انتظار می‌رود، یعنی مصرف انرژی و امکان شارژ سریع را داشته باشند و نیاز نباشد به چک کردن دائم خرید پاوربانک روی بیاوریم و به خرید آن فکر کنیم. با این حال، بزرگترین رقیب سری S در این زمینه در واقع فردی از خانواده است.

سامسونگ واقعا کار فوق العاده‌ای در مورد عمر باتری مدل‌های گوشی‌های هوشمندی انجام می‌دهد که تحت سری گلکسی A عرضه می‌کند. به عنوان مثال، حتی گلکسی M۵۱ که در برجسته‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۰ قرار دارد، دارای باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. وضعیت در سری گلکسی A به نقطه مشابهی رسیده است. زیرا دوام یک باتری فقط به ظرفیت آن نیست. پردازنده‌های سری گلکسی A سامسونگ به لطف پردازنده‌های خود در معماری ۸ تا ۱۱ نانومتری قادر به مصرف انرژی کم هستند. با این حال، آن‌ها یک قدم عقب هستند زیرا پیشرفته‌ترین پردازنده‌ها در سری S به کار رفته است.

 

وضوح و کیفیت عکس

سری Samsung Galaxy S همانند گوشی‌های پرچمدار دارای لنزهای با کیفیت بسیار بالایی است. طبیعتا مدل‌هایی از سری S می‌آیند که همیشه بر ارائه بهترین تجربه عکاسی تمرکز دارند. با کیفیت‌ترین سنسورهای دوربین توسعه یافته توسط سامسونگ در سری S استفاده شده است. کافی است با هولدر موبایل و وضوخ فوق العاده این سری خاطرات مان را ثبت کنیم.

جدیدترین مدل‌های سری گلکسی A سامسونگ مخصوصا گلکسی A۷۱ و گلکسی A۸۱ لنزهای دوربین بسیار خوبی دارند، عکس‌های سطح بالایی ارائه می‌دهند. با این حال، وقتی صحبت از عکاسی و فیلم‌برداری به میان می‌آید، فقط مربوط به سنسورهای دوربین نیست. برای یک عکس خوب به هوش مصنوعی و برای عملکرد هوش مصنوعی بصری خوب به یک پردازنده خوب نیاز دارید. به همین دلیل سری S با قابلیت‌های پردازشی از سری A جلوتر است.

 

مزایای سری گلکسی A سامسونگ

  • قیمت‌های ارزان و متوسط دارند.
  • عملکرد مناسبی نسبت به قیمت دارد.
  • عمر باتری بالا بهینه شده ارائه می‌دهد.
  • تمامی مدل‌های دارای A۴۰ و بالاتر دارای صفحه نمایش Super AMOLED هستند.

سری گلکسی A سامسونگ خانه گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته‌ای است، به خصوص اخیرا شاهد این موضوع هستیم. البته از نظر عملکرد نمی‌تواند به اندازه برادران پرچمدار خود در سری S ارائه دهد، اما مدل‌های سری گلکسی A نسبت به قیمت خود عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

 

مزایای سری گلکسی S سامسونگ

samsung

  • کارایی بالایی دارند.
  • مقاوم تر در برابر آب، گرد و غبار و ضربه.
  • شارژ بی سیم.
  • بهترین کیفیت عکس و فیلم.

بزرگترین مزیت داشتن مدل‌های پرچمدار گوشی‌های هوشمند البته حداکثر عملکردی است که تجربه می‌کنید. سری Samsung Galaxy S در حوزه خود از نظر عملکرد با سایرین رقابت می‌کند، زیرا گوشی‌های هوشمند بخش برتر بازار را در خود جای داده است.

قیمت سری گلکسی اس سامسونگ کمی بالا است اما به قیمتش هم می‌ارزد. کیفیت دوربین نیز فوق العاده خوب است، گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ نیز در برابر ضربه و آب مقاومت بیشتری دارند. در عین حال، وجود ویژگی شارژ بی‌سیم در سری گلکسی اس سامسونگ مزیت انتخاب آن را بیشتر می‌کند.

 

سری A سامسونگ بخریم یا سری S؟

در نهایت باید بیان کرد، در این مقاله سعی نمودیم تا شما را با تفاوت‌های دو سری A و S از گوشی‌های هوشمند سامسونگ آشنا کنیم. با این کار شما می‌توانید به راحتی هنگام خرید گوشی با آگاهی از خصوصیات آن دو بهترین تصمیم در خرید را اخذ نمایید که کدام یک برای شما و استفاده شما مناسب‌تر و بهتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها