چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم؟ نکاتی که باید بدانید!

 

برخی ماشین‌های لباسشویی، تایمر تاخیر دارند که به شما امکان تنظیم زمان شروع چرخه شست‌وشو را می‌دهد. با این ویژگی‌، می‌توان زمان روشن شدن لباسشویی را برای ساعات پایانی شب یا زمان‌هایی که در خانه نیستید، تنظیم کنید؛ حالا چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم تا عملیات شستن لباس‌ها بهتر از قبل انجام شود یا لباس‌های حساس آسیب نبیند؟ تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ با تنظیم برنامه‌های شست‌وشو‌ی بوش یا اسنوا متفاوت است. در این مقاله، به تنظیم تایمر ماشین لباسشویی برای انواع برندهای خارجی و ایرانی می‌پردازیم تا شستن لباس‌ها، راحت‌تر و بدون نگرانی انجام شود؛ همچنین، استفاده بهینه از زمان داشته باشید.

تنظیم تایمر ماشین لباسشویی بوش؛ راهنمای کامل برای شست‌وشوی بهینه و کارآمد

ماشین لباسشویی بوش، گزینه‌های زمانی مختلفی دارد که امکان انتخاب زمان مدنظر را فراهم می‌کند. انتخاب حالت شست‌وشوی سریع (speed perfect)، زمان شستن لباس‌ها را به زیر نیم ساعت کاهش می‌دهد. تنظیم اکو پرفکت (Eco Perfect)، زمان شست‌وشو را افزایش داده اما انرژی کمتری استفاده می‌کند. درنهایت، برای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی بوش، دکمه شروع (Start) را بزنید.

دقت داشته باشید که تایمر، یک دستگاه حساس داخل بدنه ماشین لباسشویی است. در صورت خرابی تایمر، سیکل شست‌وشو کامل انجام نشده و باید برای تعمیرات ماشین لباسشویی بوش اقدام کنید. اگر این مشکل را در برندهای دیگر لباسشویی مشاهده کردید، حتما به سراغ تکنیسین‌های حرفه‌ای برای همان برند بروید.

تنظیم تایمر لباسشویی ال جی و دوو؛ دو مدل همسان

تنظیمات ماشین لباسشویی ال جی یکی از محبوب‌ترین برندهای لوازم برقی در ایران، بسیار شبیه به برند دوو است. پس می‌توانید از روند تنظیم تایمر ال جی برای ماشین لباسشویی دوو هم استفاده کنید. قبل از تنظیم تایمر لباسشویی ال جی، باید بدانید که بیشتر مدل‌های شست‌وشوی این دستگاه خودکار بوده و نمی‌توان زمان‌بندی دلخواه برای آن‌ها انتخاب کرد.

برای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی برنامه مربوط به شست‌وشوی لباس‌ها را انتخاب کرده و اهرم مربوط به ولوم دستگاه را روی عدد زمان (Time)، بگذارید. زمان دلخواه را بسته به نوع لباس‌ها و میزان شست‌وشو انتخاب کرده و دکمه START را بزنید.

تنظیم تایمر لباسشویی سامسونگ؛ برندی مطرح در بین وسایل برقی

برند سامسونگ، یکی از بهترین ماشین‌های لباسشویی در بازار را دارد که به‌راحتی خراب نمی‌شود. برای تنظیم تایمر لباسشویی سامسونگ به صفحه نمایش آن توجه کنید. تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ با ۳ عدد برای سه حالت بسیار قوی، معمولی و سبک مشخص شده است.

عدد بزرگ‌تر برای شستن لباس‌های بسیار کثیف و سنگین، عدد کوچک‌تر برای لباس‌های حساس یا نوزاد و عدد میانی برای شستن لباس‌های معمولی نیم‌چرک هستند. بسته به نوع لباس‌های خود، تایمر و نوع شست‌وشوی لباس‌ها را انتخاب کنید. سپس دکمه شروع را بزنید تا تنظیم تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ کامل شود.

تنظیم تایمر لباسشویی پاکشوما و اسنوا؛ دو برند مطرح ایرانی

دفترچه راهنمای برندهای ایرانی پاکشوما و اسنوا، فارسی بوده و مطالعه آن بسیار ساده خواهد بود. برای تنظیم تایمر لباسشویی پاکشوما یا اسنوا، ابتدا دکمه پاور (power ) را فشار دهید. با انتخاب گزینه time delay، زمان مشخصی برای تایمر تعیین کنید. یکی از مزیت‌های تنظیمات این دستگاه‌ها، انتخاب زمان شروع به کار ماشین لباسشویی است. با دکمه time delay، می‌توانید تا ۱۹ ساعت بعد را، برای شروع زمان شست‌وشو انتخاب کنید.

درنهایت، دکمه شروع را بزنید تا در زمان مشخص شده، دستگاه کار خود را شروع کند. برای لغو عملیات شست‌وشو،‌ دوباره باید دکمه قدرت (power) را فشار دهید. برای تنظیم تایمر لباسشویی اسنوا، پس از انتخاب برنامه شست‌وشو براساس نوع لباس‌ها، دکمه delay را فشار دهید و زمان موردنظر را وارد کنید. به همین سادگی، ماشین لباسشویی، در زمان دلخواه شروع به کار کرده و لباس‌های شما را می‌شوید.

نکات مهم که هنگام تایمر ماشین لباسشویی باید رعایت کنید

همیشه دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازنده در دفترچه راهنما را مطالعه کنید. هر مدل ماشین لباسشویی ویژگی‌ها و تنظیمات خاص خود را دارد که دانستن آن‌ها، برای کارکرد صحیح آن بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین، قبل از هر چیز، باید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را به دقت بخوانید تا با نحوه استفاده از تایمر آشنا شوید. نکات زیر را حتما برای تنظیم تایمر ماشین لباسشویی در نظر بگیرید.

  • زمان شست‌وشو را با توجه به میزان کثیفی لباس‌ها تنظیم کنید.
  • آشنایی با تنظیمات ماشین لباسشویی و این نوع ایرادها، از آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.
  • برای لباس‌های حساس، زمان شست‌‌وشوی کوتاه‌تری برگزینید.
  • از تنظیم بیش از حد زمان شست‌وشو خودداری کنید؛ زیرا باعث آسیب دیدن لباس‌ها می‌شود.
  • با برنامه‌های مختلف شست‌وشو مانند شست‌وشوی عادی، شست‌‌وشوی حساس، شست‌‌وشوی لباس‌های ورزشی و سایر برنامه‌های لباسشویی آشنا شوید. هرکدام از برنامه‌های شست‌وشو، برای نوع خاصی از لباس‌ها مناسب است.

پس از انتخاب برنامه مناسب، باید زمان شست‌وشو را تنظیم کرده و درنهایت، بعد از تنظیم زمان شست‌وشو، مواد شوینده را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. دکمه شروع دستگاه را می‌زنید تا تنظیم تایمر ماشین لباسشویی کامل انجام شود. برای ماشین لباسشویی سطلی، دکمه تایمر را نگه داشته تا عدد و ساعت موردنظر تنظیم شود. سپس، لباسشویی را روشن کنید تا در زمان تعیین‌شده، کار خود را شروع کند.

کارشناسان تعمیر آنلاین؛ حرفه‌ای در برطرف کردن ایرادهای ماشین لباسشویی

در این مقاله، مراحل تنظیم تایمر ماشین لباسشویی برای برندهای گوناگون ایرانی و خارجی، به‌طور کامل توضیح داده شد. در جواب سوال «چگونه تایمر ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم» باید این‌گونه پاسخ داد که ابتدا باید نوع ماشین لباسشویی خود (در جلو یا در سطلی) و برند آن را مشخص کنید. اگر قسمتی از تایمر دچار ایراد شود، فرایند شست‌وشو با مشکل مواجه شده و در اکثر اوقات، در مرحله خشک کردن لباس‌ها، دستگاه متوقف می‌شود.

اگر به هر دلیلی، با این ایرادات احتمالی یا کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی رو‌به‌رو شدید، می‌بایست تعمیرکار خبر کنید. مجموعه تعمیر آنلاین، با تکنیسین‌های ماهر و آشنا به برندهای مختلف ماشین لباسشویی، می‌توانند همه ایرادهای دستگاه را در منزل رفع کنند. فقط کافی است برای ثبت سفارش یا ایراد دستگاه به آدرس اینترنتی tamironline.com بروید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، تکنیسین موردنظر پاسخگوی شما باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها