پس از نشست شورای حکام؛

گروسی: با ایران کار زیاد داریم

گروسی پس از نشست شورای حکام: با ایران کار زیاد داریم، ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد .

گروسی: با ایران کار زیاد داریم

گروسی: با ایران کار زیاد داریم

گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که همیشه حرف‌های امیدوارکننده‌اش را در تهران می‌زند و باقی را در بازگشت؛ امروز در یک‌ کنفرانس خبری در پی برگزاری جلسه شورای حکام گفت: در ایران درباره مسیر پیش رو در تعاملات ایران و آژانس توافق شده است که رضایت کلی درباره آن وجود دارد.

 

او همچنین با اشاره به توافق‌های موقتی که در مدت کاهش گام به گام پایبندی ایران به تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا از برجام انجام شده بود و کارهایی که آژانس پس از اجرایی شدن کامل برجام در پیش خواهد داشت، گفت:

توان ما در بازرسی محدود شده بود و ما کورکورانه پیش می‌رفتیم. شکافی ایجاد شده است که ما باید مطمئن شویم در این بین چه اتفاقاتی در حال رخ دادن بوده است که ما قادر به راستی آزمایی آن نبوده‌ایم.

گروسی در این باره همچنین گفت: مسائل زیادی وجود دارد که باید برطرف کنیم.

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ما دائماً با ایران در گفت‌وگو برای به توافق رسیدن بر روی یک‌سری موضوعات هستیم. اما در نهایت تیم پادمانی ما مسائلی را که در برجام مورد توافق قرار گرفته و به امضا درآمده را در نظر می‌گیرند و بررسی می‌کنند.

برجام یک توافق پیچیده است و یکسری گام‌ها در آن وجود دارد که مذاکره‌کنندگان و طرف‌های برجام درباره آن بحث می‌کنند و ایران باید به مواردی پایبند باشد و ما نیز باید راستی‌آزمایی کنیم.

او تصریح کرد: مسائل پادمانی به توافق برجام ارتباطی ندارد و ایران باید تحت هر شرایطی به این توافقات پایبند باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها