کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

سنا روز پنجشنبه به تصویب بسته کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه ۴۰ میلیارد دلاری برای اوکراین رای داد.

واشنگتن_ پس از یک هفته تأخیر، سنا روز پنجشنبه به تصویب بسته کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه 40 میلیارد دلاری برای اوکراین رای داد، زیرا جنگ خونین اوکراین و روسیه نزدیک به سه ماه شده است.

نتایج آرا ۸۶ بر ۱۱ بود و جمهوری خواهان همه رای منفی دادند.

 

اندکی پس از آن که وزارت امور خارجه اعلام کرد سفارت خود در کیف را بازگشایی می‌کند، مجلس سنا نیز به تأیید بریجت برینک به عنوان سفیر ایالات متحده در اوکراین، رأی داد.

رهبران دموکرات و جمهوری خواه امیدوار بودند که به سرعت بسته تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را در هفته گذشته اجرا کنند، اما سناتور رند پل، از حزب جمهوریخواه، مخالفت کرد و روند را به دلیل اختلاف در مورد نظارت بر هزینه‌ها به تاخیر انداخت.

 

 تصویب بسته کمکی با امضای رئیس جمهور جو بایدن نشان دهنده یک سیگنال غیرقابل انکار برای کیف است که ایالات متحده محکم در جای خود باقی می‌ماند.

تاکتیک‌های سناتور پاول باعث ناراحتی بسیاری از همکارانش شد که هشدار داده بودند اوکراین به‌طور خطرناکی در آستانه تمام شدن اسلحه، غذا و سایر منابع است.

بسته کمکی «بسیار حیاتی است. هفته گذشته بسیار مهم بود. هر روز که به تأخیر می‌افتد، بر تلاش جنگ تأثیر می گذارد.»

پل، یک محافظه‌کار مالی است که به خاطر دیدگاه‌های انزواطلبانه‌اش شناخته می‌شود، او نتوانست با چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، از ایالت نیویورک، بر سر خواسته‌هایش به توافق برسد.

پل خواستار بازرس عمومی ویژه برای نظارت بر تمام هزینه‌های اوکراین بود. او پیشنهاد کرد که جان اف. سوپکو، که در دهه گذشته ناظر ایالات متحده برای بازسازی افغانستان بود، این کار را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها