تحریم‌ها برداشته نخواهد شد

صدراعظم آلمان: تحریم‌ها علیه روسیه تا امضای توافق صلح لغو نخواهد شد

تحریم‌ها برداشته نخواهد شد

صدراعظم آلمان عنوان کرد، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در نتیجه حمله‌اش به اوکراین تا زمانی که مسکو به یک توافق صلح با کی‌یف دست پیدا نکند برداشته نخواهند شد و این به عهده اوکراین است که تصمیم بگیرد خواستار چه صلحی است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زد.دی.اف آلمان اظهار کرد، "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تصورش از این بابت که می‌تواند اراضی اوکراین را تصرف کرده و سپس به خصومت‌ها پایان داده و شاهد برداشته شدن تحریم‌های کشورهای غربی علیه خود باشد دچار اشتباه محاسباتی شده است."

 

شولتس خاطرنشان کرد: او(پوتین) تصور نمی‌کرد که کلیت عملیات مربوط به اوکراین درست باشد. او تصور نمی‌کرد که اوکراین به این نحو مقاومت کند. او تصور نمی‌کرد که ما از مقاومت آنها برای این مدت طولانی حمایت کنیم. ما تحریم‌ها علیه روسیه را تا زمانی که او به توافق با اوکراین برسد، لغو نخواهیم کرد.

 

شولتس خاطر نشان کرد، برنامه‌ای برای سفر به کی‌یف بعد از لغو یک سفر برنامه ریزی شده از سوی فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان به سبب اعتراضات دولت اوکراین ندارد.

 

این در حالی است که اتحادیه اروپا در تدارک برای اعمال ششمین مجموعه از تحریم‌ها علیه روسیه در پاسخ به حمله به اوکراین است که حدود دو ماه پیش شروع شد.

 

این بلوک اقتصادی مایل به ممنوع ساختن واردات نفت از روسیه تا پایان سال جاری میلادی است

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها