ماریوپل سقوط کرد

یورونیوز خبر داد؛ «ماریوپل سقوط کرد» وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل ماریوپل، به استثنای کارخانه ذوب آهن را در اختیار گرفته است.

ماریوپل سقوط کرد

ماریوپل سقوط کرد

 

با توجه به تحولات میدانی جنگ روسیه علیه اوکراین به نظر می‌رسد که نبرد ماریوپل به حساس‌ترین روزها، بلکه ساعت‌های خود رسیده است.

به گزارش یورونیوز؛ فرمانده گردان آزوف، که از آخرین مدافعان ماریوپل است روز گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت که «شرایط به‌شدت سخت، بلکه فاجعه‌بار» شده است.

به‌گفته رئیس جمهوری اوکراین حدود هزار نفر، عمدتا زن و کودک در کارخانه ذوب آهن ماریوپل گیر افتاده‌اند.

معاون نخست وزیر اوکراین نیز روز گذشته اعلام کردد که دالان‌های بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل «آنطور که برنامه‌ریزی شده بود کار نکرد».

همزمان روسیه عملیات نظامی خود را در شرق اوکراین گسترش داده است و تلاش می‌کند تا منطقه دونباس را به‌طور کامل به اشغال خود دربیاورد. به گفته فرماندار لوهانسک، در شرق اوکراین «شرایط هر ساعت سخت‌تر می‌شود.»

در جنوب اوکراین هم شرایط مشابهی حاکم است. به‌ گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه در روزهای اخیر بر شدت بمباران این منطقه افزوده شده است

 

نیروهای روسیه کنترل ماریوپل را در اختیار گرفتند

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل ماریوپل، به استثنای کارخانه ذوب آهن را در اختیار گرفته است. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه «آزادی» ماریوپل را «یک پیروزی» خواند و دستور محاصره کارخانه ذوب آهن را صادر کرد. 

به گفته مقامات اوکراین نزدیک به هزار غیرنظامی و تعدادی از نیروهای مدافع شهر در این کارخانه پناه گرفته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها