روسیه جا زد، قیمت نفت کاهش یافت!

پس از اعلام کرملین مبنی بر اینکه حاضر است مذاکره کند، قیمت‌ها در بازار جهانی نفت با کاهش شدید مواجه شدند.

روسیه جا زد، قیمت نفت کاهش یافت!

روسیه جا زد، قیمت نفت کاهش یافت!

 

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 

نیویورک، ۱۳ مارس (رویترز) - قیمت نفت روز یکشنبه در آغاز معاملات کاهش یافت و به افت هفته گذشته ادامه داد، زیرا یک مقام آمریکایی گفت روسیه نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهد که ممکن است مایل به مذاکرات اساسی بر سر اوکراین باشد.

 

 بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱/۸۲ دلار و ۱/۶ درصد کاهش به ۱۱۰/۸۵ دلار در هر بشکه رسید. 

 

 تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، که مسکو آن را "عملیات ویژه" می‌نامد، بازارهای انرژی را در سطح جهان متشنج کرده است.

برنت هفته گذشته پس از رسیدن به ۱۳۹/۱۳ دلار در ۷ مارس، ۴/۸ درصد کاهش داشت.

نفت خام ایالات متحده پس از رسیدن به ۱۳۰/۵۰ دلار در ۷ مارس، ۵/۷ درصد کاهش را ثبت کرد.

 

سرمایه گذاران نگران کاهش قیمت‌ها در بازار نفت پس از اقدام روسیه هستند.

قیمت‌ها هفته گذشته کاهش یافت زیرا معامله‌گران بهبودهای بالقوه چشم انداز عرضه را مشاهده کردند که به دلیل بحران اوکراین مختل شده بود. 

 

 وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت، روسیه نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهد که ممکن است مایل به مذاکرات اساسی در مورد اوکراین باشد، حتی در شرایطی که مسکو قصد دارد سرزمین همسایه خود را "تخریب" کند.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری ریانوستی گفت: مذاکرات روسیه و اوکراین در حال حاضر انجام نمی‌شود، اما روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

پسکوف این اظهارات را پس از آن بیان کرد که اولکسی آرستویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین و روسیه به طور فعال در حال انجام مذاکرات روز یکشنبه هستند.

 

 روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که روی چین برای کمک به این کشور برای مقابله با ضربه اقتصادی ناشی از تحریم‌های غرب به خاطر جنگ اوکراین حساب می‌کند، اما ایالات متحده به پکن هشدار داد که این راه نجات را فراهم نکند. 

 

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، که قرار است روز دوشنبه با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین در رم دیدار کند، به پکن هشدار داد که اگر به مسکو کمک کند از تحریم های گسترده در مورد جنگ اوکراین فرار کند، مطمئنا با عواقب مواجه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها