جنگ اوکراین بهترین فرصت برای تولید کنندگان نفت

شرکت‌های نفت و گاز با سود سرسام آوری ناشی از وقوع جنگ اوکراین روبرو هستند.

جنگ اوکراین بهترین فرصت برای تولید کنندگان نفت

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین نوشت:

شرکت‌های نفت و گاز با سود بالقوه‌ای از جنگ اوکراین روبرو هستند، اگرچه تعداد کمی از کمپانی های این صنعت می‌خواهند این مووضع را بپذیرند، و بسیاری از آنها از افزایش قیمت‌ها و ترس از کمبود سوخت برای تثبیت موقعیت خود در نزد دولت‌ها استفاده می‌کنند که می‌تواند تأثیرات فاجعه‌باری داشته باشد.

رابرت باکلی، رئیس توسعه روابط در Cornwall Insight، یک شرکت تجزیه و تحلیل انرژی، گفت: «فرصت بزرگی برای شرکت‌های نفت و گاز وجود دارد، اگرچه من مطمئن هستم که این فرصتی نیست که آنها انتخاب کنند. آنها این فرصت را دارند که خود را [برای سیاستگذاران حیاتی] تغییر دهند. قیمت نفت برای مدت بسیار طولانی و حتی احتمال کمبود فیزیکی بسیار بالا خواهد بود.»

قیمت نفت به طور چشمگیری افزایش یافته است و به بیش از 130 دلار در هر بشکه رسیده است. همچنین این بحران قیمت بنزین در بریتانیا را به بیش از 155پنس در لیتر رسانده است، در حالی که قیمت گاز نیز افزایش یافته است.

لوک ساسامز، از بانک سرمایه گذاری جفریز، گفت: « قیمت بالا احتمالاً مدت طولانی ادامه خواهد داشت. بوریس جانسون گفته است که در کنار استقرار سریع انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید بیشتر از دریای شمال نیز در دستور خواهد بود. پتانسیل چشم انداز رشد و پیشرفت [برای تولیدکنندگان سوخت فسیلی] وجود دارد.»

اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده همگی محدودیت‌های شدیدی را برای واردات نفت و گاز از روسیه اعلام کرده‌اند که بیشترین تأثیر را بر اتحادیه اروپا خواهد گذاشت، زیرا حدود 40 درصد گاز اتحادیه اروپا از روسیه می‌آید، اما با تعیین قیمت‌ها در سطح بین‌المللی به همه کشورها آسیب خواهد رساند. این دولت‌ها اکنون فوراً به دنبال راه‌هایی برای محافظت از امنیت انرژی خود، از طریق افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر و جستجوی منابع جایگزین نفت و گاز هستند.

اوپک و به‌ویژه عربستان سعودی، مهم‌ترین نقاط مورد نیاز هستند، اما تاکنون تمایلی به افزایش تولید نداشته‌اند. این وضعیت می تواند تغییر کند، زیرا FT گزارش داد که سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده طرفدار افزایش قیمت است، خبری که باعث شد قیمت نفت حدود 11 درصد از اوج خود کاهش یابد.

اما این بحران به شرکت های نفت و گاز غربی مانند بریتیش پترولیوم، شل، اکسون و توتال اهرم فشاری در میان دولت ها می دهد. در بریتانیا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از شرکت‌های نفتی در برابر درخواست‌ها برای مالیات بادآورده روز چهارشنبه از سوی حزب کارگر دفاع کرد. او گفت: «نتیجه این است که به سادگی ببینیم شرکت‌های نفتی قیمت‌های خود را با این حال بالاتر می‌برند و انجام کاری را که ما به آن نیاز داریم(رهایی از وابستگی به نفت و گاز روسیه)برای آنها دشوارتر می‌شود»

رابین بیلی، شریک گروه انرژی در شرکت حقوقی بین‌المللی کراول اند مورینگ، گفت: «دولت‌ها در سراسر جهان به دنبال راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای یافتن جایگزینی برای انرژی روسیه هستند و دریای شمال برای بریتانیا یک راه حل آشکار است. ، تا زمانی که انرژی های تجدیدپذیر بیشتری آنلاین شوند."

تولید میادین جدید نفت و گاز سال ها و حتی دهه ها طول می کشد، بنابراین حتی اگر شرکت ها فوراً اکتشاف خود را گسترش دهند، قیمت های فعلی را کاهش نخواهد داد. شرکت های بزرگ نفت و گاز اکنون مملو از پول نقد هستند که می توانند از آن برای سرمایه گذاری بیشتر از میادین فعلی و اکتشاف میادین جدید استفاده کنند.

فعالان سبز هشدار دادند که شرکت‌های نفت و گاز از وضعیت اضطراری اوکراین برای پیشبرد منافع خود استفاده می‌کنند و دولت‌ها را تشویق می‌کنند که تولید نفت و گاز را در اولویت قرار دهند و هم‌اکنون در مورد سرمایه‌گذاری‌هایی که تأثیر کمی بر بحران کنونی دارند اما مصرف سوخت‌های فسیلی را به شدت افزایش می‌دهند، تصمیم‌گیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها