روسیه تهدید کرد گاز اروپا را قطع خواهد کرد

روسیه هشدار داد اگر غرب به تحریم‌هایش ادامه دهد و به ویژه تحریمی علیه نفت این کشور اعمال کند، مسکو ممکن است خط لوله اصلی گاز خود را به آلمان ببندد. الکساندر نواک معاون نخست وزیر گفت که چنین اقدامی "پیامدهای فاجعه باری" برای عرضه به دنبال دارد و قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.

روسیه تهدید کرد گاز اروپا را قطع خواهد کرد

روسیه تهدید کرد گاز اروپا را قطع خواهد کرد

 

هشدار روسیه به اروپا و آمریکا: واردات نفت ما را قطع کنید، قیمت هر بشکه به ۳۰۰ دلار می‌رسد

 

در آستانه نشست رهبران اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، اروپا را به قطع گاز تهدید کرد و هشدار داد در صورتی که آمریکا و اروپا ممنوعیت خرید نفت روسیه را عملی کنند قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

 

هشدار الکساندر نواک که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ وزیر انرژی روسیه بود و اکنون معاون نخست‌وزیر این کشور است درحالی بیان شد که رویترز گزارش داد رهبران اتحادیه اروپا این هفته در نشستی توافق خواهند کرد وابستگی اتحادیه اروپا به واردات گاز، نفت و زغال‌سنگ روسیه را کاهش دهند.

 

با گذشت نزدیک به دو هفته از حمله روسیه به اوکراین و تداوم این حملات، مقام‌های آمریکا نیز از احتمال ممنوعیت واردات نفت از روسیه خبر داده‌اند.

 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، دو روز پیش گفت که ایالات متحده در حال گفت‌وگو با متحدان اروپایی خود برای بررسی چشم‌انداز ممنوعیت واردات نفت روسیه است.

 

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اما دوشنبه شب در یک پیام ویدیویی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، گفت: کاملا واضح است که کنار گذاشتن نفت روسیه عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی خواهد داشت ، افزایش قیمت غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود و به ۳۰۰ دلار در هر بشکه و حتی بیشتر خواهد رسید.

 

این در حالی است که صبح دوشنبه قیمت نفت و گاز طبیعی روز به نزدیک ۱۴۰ دلار یعنی بالاترین قیمت نفت در چهارده سال گذشته رسید اما پس از آن باردیگر به حدود ۱۲۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

 

معاون نخست وزیر روسیه گفت که روسیه همچنین گزینه قطع عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم۱ را دارد، اما تاکنون از انجام چنین اقدامی خودداری کرده است.

 

نواک همچنین هشدار داد که روسیه ممکن است در واکنش به تعلیق پروژه نورد استریم۲، تحویل گاز به اروپا از طریق خط لوله فعلی نورد استریم۱ به آلمان را ممنوع کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها