سلاح‌های بیولوژیک کشتار جمعی در اوکراین؟

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل عصر چهارشنبه گفت که سازمان ملل هیچ مدرکی مبنی بر تولید سلاح های کشتار جمعی در اوکراین بدست نیاورده است.

سلاح‌های بیولوژیک کشتار جمعی در اوکراین؟

درحالیکه سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد هیچ مدرکی مبنی بر تولید سلاح کشتار جمعی در اوکراین وجود ندارد، نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خواهان برگزاری نشست اضطراری برای بررسی ادعایش دربارهٔ تولید تسلیحات بیولوژیکی اوکراین به کمک آمریکا شده است.

 آمریکا می‌گوید روسیه درصدد است دربارهٔ موجودیت جنگ‌افزار کشتار جمعی در اوکراین «شواهدی» را جعل کند تا بعداً بتواند استفادهٔ بالقوهٔ خودش از سلاح شیمیایی در اوکراین را توجیه کند.

 

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل عصر چهارشنبه گفت که سازمان ملل هیچ مدرکی مبنی بر تولید سلاح های کشتار جمعی در اوکراین بدست نیاورده است.

 

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت از هرگونه فعالیت مغایر با تعهدات بین المللی دولت اوکراین از جمله تولید سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی، اطلاعی ندارد.

ماریا زاخاروا دیروز در نشستی خبری اوکراین را متهم کرد که آزمایشگاه های بیولوژیک آن در نزدیکی مرزهای مشترک مشغول ساخت اجزاء سلاح های بیولوژیک بود.

 خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که ارتش روسیه مدعی شده بود که سازمان کاهش تهدیدهای دفاعی پنتاگون در فعالیت بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر اوکراین و تحقیق و نگهداری تعدادی از عوامل مرگبار دخیل بوده است.

 

زاخاروا مدعی شد که داده ها و مواد مربوطه در جریان عملیات این کشور در اوکراین به دست آمده و هنوز معلوم نیست که قطعات سلاح های بیولوژیکی مورد تحقیق در این اماکن معدوم شده یا خیر.

 

وی افزود که حمله روسیه به اوکراین به منظور حفاظت از جمهوری های خودخوانده شرق این کشور، خلع سلاح، نازی زدایی و محو تهدید نظامی نشأت گرفته از اوکراین علیه روسیه بوده و مسکو به دنبال اشغال همسایه غربی خود و سرنگون ساختن حکومت کی یف نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها