روزنامه‌های آمریکا خبر دادند؛

توافق هسته‌ای نهایی شد

یک مقام ارشد روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که توافق هسته‌ای جدید با ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود. اولیانوف گفت این امر که نشان‌دهنده اتکا و همکاری دولت بایدن با مسکو است، حتی در شرایطی که روسیه در حال آغاز یک جنگ تمام عیار در اوکراین است.

توافق هسته‌ای نهایی شد

 

 روزنامه‌های وال استریت ژورنال و واشنگتن فریبیکن و شبکه سی ان ان خبر از توافق هسته‌ای دادند و نوشتند: میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در مذاکرات ایران (وین)، یک مقام ارشد روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که توافق هسته‌ای جدید با ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود، که نشان‌دهنده اتکا و همکاری دولت بایدن با مسکو است، حتی در شرایطی که این کشور در حال آغاز یک جنگ تمام عیار در اوکراین است.

اولیانوف

 میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در مذاکرات ایران، این خبر را در ویدئویی که اکنون در شبکه‌های اجتماعی (توئیتر) منتشر شده است، اعلام کرد. اولیانوف همچنین گفت که او فکر نمی‌کند این توافق در نتیجه جنگ روسیه از هم بپاشد و این دو موضوع از هم جدا هستند.

شرایط توافق ناشناخته باقی مانده است زیرا دولت بایدن به دنبال حذف کنگره از توافق و جلوگیری از اجرای نظارت قانونی خود است. بر اساس قانون بازنگری توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵، کنگره باید هرگونه توافق جدید با ایران را تایید کند.

 در حالی که دولت بایدن قول داده است که از این قانون پیروی کند، به کنگره جزییات این توافق را ارائه نکرده یا از کنگره خواسته نشده است تا قبل از امضای ایالات متحده آن را تایید کند.

در  ویدئو؛ میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه در مذاکرات ایران می‌گوید که این توافق «24، شاید 48 ساعت» تا تکمیل شدن فاصله دارد. 

دولت‌های چین، روسیه و ایران می‌دانند که در این معامله چیست. کنگره ایالات متحده و مردم آمریکا در تاریکی نگه داشته می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها