پلیس کانادا دو رهبر اعتراضات کامیونداران را دستگیر کرد

پلیس کانادا دو رهبر اعتراض‌های کامیونداران در این کشور را دستگیر کرد اعتراضات به سیاست‌های دولت کانادا در ارتباط با همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های کرونایی در هفته‌‌های گذشته اوج گرفت. رسانه‌‌های کانادا از دستگیری دو سازمان‌دهنده اصلی این اعتراضات خبر داده‌اند.

پلیس کانادا دو رهبر اعتراضات کامیونداران را دستگیر کرد

پلیس کانادا دو رهبر اعتراضات کامیونداران را دستگیر کرد

 

 

در پی اوج گرفتن اعتراضات به سیاست‌های دولت کانادا در ارتباط با همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های کرونایی رسانه‌‌های این کشور از دستگیری دو سازمان‌دهنده اصلی این اعتراضات خبر داده‌اند.

 

اعتراضات به سیاست‌های دولت کانادا در ارتباط با همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های کرونایی در هفته‌‌های گذشته اوج گرفت. رسانه‌‌های کانادا از دستگیری دو سازمان‌دهنده اصلی این اعتراضات خبر داده‌اند.

رسانه‌های کانادایی با استناد به گفته‌های شرکت‌کنندگان در این اعتراضات و تصاویر ویدئویی از دستگیری یک مرد و یک زن از سوی نیروهای پلیس در اتاوا، پایتخت این کشور خبر داده‌اند.

 

یک وکیل به "گلوبال نیوز" گفت، زن و مرد بازداشت‌شده هر دو متهم به "تحریک به آسیب زدن به اموال عمومی" هستند و در مورد مرد اتهام "ممانعت پلیس از اجرای قانون" هم مطرح است. پلیس هنوز در ارتباط با دستگیری‌ها هیچ اظهارنظری نکرده است .

 

بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن (۱۷ فوریه) مقام‌های محلی بار دیگر از باقی معترضان خواستند تا مرکز شهر اتاوا را در اسرع وقت ترک کنند.  استیو بل، رئیس موقت پلیس هشدار داد: «ما به زودی دست به اقدام خواهیم زد.»

او تاکید کرد در چند روز گذشته مستقیماً با تظاهرکنندگان در ارتباط بوده و در پیامدهای عدم رعایت قوانین را به آنها گوشزد کرده است. پلیس روز پنجشنبه یک منطقه امنیتی با حدود ۱۰۰ ایست بازرسی در مرکز شهر ایجاد کرد.

 

هزاران نفر در کانادا هفته‌هاست علیه محدودیت‌های کرونایی و مقررات واکسیناسیون دست به تظاهرات می‌زنند. گذرگاه های مرزی و بخش‌هایی از اتاوا با کامیون‌ها و وسایل نقلیه دیگر مسدود شدند. این اعتراضات در پی اعمال قوانینی مربوط به واکسیناسیون اجباری رانندگان کامیون آغاز شد.

جاستین ترودو، نخست(۱۴ فوریه) وزیر کانادا دوشنبه ۲۵ بهمن در واکنش به اعتراضات برای دومین بار در تاریخ این کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

دویچه وله

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها