ضد واکسن ها انقلاب می‌کنند

تجمع راننده های کامیون و ضد واکسن ها بر علیه واکسیناسیون منجر به بحران در کانادا شده است.

ضد واکسن ها انقلاب می‌کنند

شهردار اتاوا، پایتخت کانادا، در واکنش به بیش از یک هفته اعتراض کامیون‌داران به محدودیت‌های کووید، وضعیت اضطراری اعلام کرد،جیم واتسون گفت که شهر "کاملاً از کنترل خارج شده است" و تعداد تظاهرکنندگان از پلیس بیشتر بود. او گفت که این اعتراضات امنیت ساکنان را تهدید می کند.  همچنین گزارش هایی از حملات نژادپرستانه منتشر شده است.

مرکز اتاوا فلج شده است و وسایل نقلیه و چادرها جاده ها را مسدود کرده اند. جنبش "کاروان آزادی" با معرفی یک قانون جدید در ماه گذشته آغاز شد که همه کامیون داران برای عبور از مرز ایالات متحده و کانادا باید واکسینه شوند، اما اعتراضات به چالش های گسترده تری برای محدودیت های بهداشتی Covid تبدیل شده است. معترضان از آن زمان در مرکز شهر اتاوا در نزدیکی پارلمان تجمع کرده‌اند و خواسته‌های آن‌ها به پایان دادن به این دستورات در سراسر کشور و مخالفت با دولت نخست‌وزیر جاستین ترودو افزایش یافته است.

 آقای واتسون در صحبت با ایستگاه رادیویی کانادایی CFRA گفت که معترضان با "به صدا در آوردن بوق و آژیر، آتش بازی و تبدیل آن به یک مهمانی" به طور فزاینده ای "بی احساس" رفتار می کنند. او گفت: "معلوم است که آنها از تعداد ما بیشتر هستند و در این نبرد شکست می‌خوریم."

 شهردار جزییات خاصی در مورد اقداماتی که ممکن است اعمال کند ارائه نکرد، اما پلیس روز یکشنبه گفت که اجرای آن را تشدید خواهد کرد، از جمله دستگیری احتمالی افرادی که با آوردن وسایلی مانند سوخت، کاغذ توالت و غذا به معترضان کمک می‌کنند.

 وضعیت اضطراری به شهر اختیارات بیشتری از جمله دسترسی به تجهیزات مورد نیاز کارگران خط مقدم و خدمات اضطراری می دهد.

 بسیاری از ساکنان اتاوا به تظاهرات اعتراض کرده اند. شکایات از کامیون های بیکار که مانع از تردد و سازه های چوبی موقت در پارک های شهر می شوند تا از دست دادن درآمد و ترس از آزار و اذیت و حتی خشونت را شامل می شود.

 پلیس گفته است که نگران نحوه جذب عناصر راست افراطی و افراطی توسط کاروان است و روز یکشنبه تأیید کرد که با بیش از 60 تحقیق جنایی، با جرایم ادعایی از جمله "بزهکاری، دزدی، جرایم ناشی از نفرت و خسارت مالی" سروکار دارند.

 استفانی کارون، ساکن اتاوا و تحلیلگر سابق امنیت ملی دولت کانادا، به بی‌بی‌سی گفت: «نشانه‌های نژادپرستانه وجود دارد، گزارش‌های زیادی مبنی بر تجاوز و آزار افراد در صورت استفاده از ماسک وجود دارد.»

 او افزود که برخی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات دیدگاه‌های افراطی دارند، اما «با موفقیت اقدامات خود را به نام همه‌گیری و پایان دادن به دستورات تنظیم کرده‌اند، بنابراین همدردی بسیاری از کانادایی‌ها را به دست آورده‌اند».»

 کیمبرلی بال، یکی از تظاهرکنندگان که ساعت ها رانندگی کرد تا به تظاهرات در اتاوا بپیوندد، به خبرگزاری فرانسه گفت که این اعتراض "در مورد آزادی ما" بود. او گفت: «دو نفری که می‌شناسیم، دوستان، شغل خود را به دلیل این دستورات از دست دادند.

 واکسن‌های کووید-19 خطر ابتلا به بیماری شدید را در افراد آلوده به ویروس کاهش داده است و عوارض جانبی جدی بسیار نادر است.  کانادایی ها به طور گسترده از دستورات واکسن حمایت می کنند - تقریباً 83٪ از جمعیت واجد شرایط کاملاً واکسینه شده اند.

 یک نظرسنجی اخیر توسط آباکوس دیتا نشان داد که 68 درصد از کانادایی‌ها احساس می‌کنند که اشتراکات بسیار کمی با معترضان دارند، در حالی که 32 درصد گفته‌اند که «اشتراکات زیادی» با کامیون‌داران دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها