پوتین مغلوب بایدن؛بازگشت نظامیان روس از مرز اوکراین 

پوتین مغلوب بایدن؛بازگشت نظامیان روس از مرز اوکراین 

روسیه عقب نشینی کرد؛ بازگشت نظامیان روس از مرز اوکراین 

 

 

 وزارت دفاع روسیه از آغاز عقب نشینی برخی نیروها پس از رزمایشی که هشدار آمریکا و اروپا را در مورد حمله احتمالی نظامی به اوکراین به صدا درآورد، خبر داد. کرملین پیوسته برنامه ریزی برای حمله را رد کرده است.

 

 به گزارش خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع در مسکو، یگان‌های بخش‌های نظامی غرب و جنوب روز سه‌شنبه پس از پایان تمرینات، بازگشت به پایگاه‌های دائمی را آغاز خواهند کرد.

 

 ایالات متحده و ناتو هشدار داده اند که روسیه حدود 130000 سرباز را در نزدیکی مرز با اوکراین جمع آوری کرده است تا برای تهاجم احتمالی آماده شود و برای کاهش تنش ها خواستار عقب نشینی شده است. روسیه این اتهامات را رد کرده و گفته است که تحرکات نیروها در خاک خود یک موضوع داخلی است. روسیه به بزرگترین رزمایش های خود در سال های اخیر در کشور همسایه بلاروس ادامه می دهد که قرار است در 20 فوریه به پایان برسد.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از ایالات متحده و متحدانش خواسته است که تضمین های امنیتی گسترده ای از جمله ممنوعیت گسترش بیشتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بدهند. آنها خواسته‌های او را رد کرده‌اند، اما درباره سایر مسائل امنیتی از جمله محدودیت‌های موشکی و اقداماتی برای اعتمادسازی پیشنهاد کرده‌اند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار روز دوشنبه با پوتین که توصیه به ادامه گفتگو با غرب شد، این پیشنهادها را "سازنده" توصیف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها