ویروس کرونا در پاییز 2 سال پیش شیوع پیدا کرد

بر اساس گزارش روزنامه آساهی ویروس کرونا از ماه دسامبر سال 2019 در شهر ووهان شیوع پیدا کرده است.

ویروس کرونا در پاییز 2 سال پیش شیوع پیدا کرد

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه آساهی چاپ توکیو نوشت:

سنگاپور-- طبق گفته‌ها، اولین مورد شناخته شده کووید-19 یک فروشنده در بازار شهر ووهان چین بود، نه یک حسابدار که پیش از این احتمال داده می شد باعث شیوع کرونا شده است. اما یک مطالعه آمریکایی نشان داد پرونده او به گمانه‌زنی‌ها کمک کرد که ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون درز کرده باشد.  منشا ویروس SARS-CoV-2 که باعث COVID-19 می شود منشا اصلی تنش بین چین و ایالات متحده است.

 مطالعه مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال جاری، نظریه مبنی بر منشأ کووید-19 در آزمایشگاه را رد کرد و گفت که محتمل‌ترین فرضیه این است که انسان را به طور طبیعی، احتمالاً از طریق تجارت با حیات وحش، آلوده شده است.

 تیمی از کارشناسان به رهبری WHO چهار هفته را در شهر ووهان و اطراف آن با دانشمندان چینی گذراندند و در گزارش مشترکی در ماه مارس گفتند که ویروس SARS-CoV-2 احتمالاً از خفاش‌ها به انسان از طریق حیوان دیگری منتقل شده است، اما   عنوان کردند باز هم تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مایکل ووروبی، رئیس اکولوژی و زیست شناسی تکاملی در دانشگاه آریزونا،  در مطالعه منتشر شده در مجله Science در روز پنجشنبه گفت: این حسابدار، که به طور گسترده تصور می شد اولین فرد مبتلا به کووید-19 است، گزارش داد که اولین علائم او در 16 دسامبر ظاهر شد، چند روز دیرتر از آنچه در ابتدا شناخته شده بود، این تاریخ تقریبا 1 ماه قبل از اعلام رسمی دولت چین مبنی بر شیوع کرونا است.

 در این مطالعه آمده است: "شروع علائم او پس از مشخص شدن موارد متعدد در کارگران در بازار هوانان بود، و یک فروشنده زن غذاهای دریایی در آنجا به اولین مورد شناخته شده تبدیل شد که بیماری در 11 دسامبر شروع شد."

 این گزارش می‌گوید که بیشتر موارد علامت‌دار به بازار، به‌ویژه به بخش غربی که سگ‌های راکون در قفس بودند، مرتبط بودند، و شواهد قوی مبنی بر منشأ این همه‌گیری در بازار حیوانات زنده ارائه کرد.

 سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته یک هیئت متخصص جدید برای بررسی منبع ویروس کرونا پیشنهاد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها