تعطیلات عید فطر موجب افزایش 400 درصدی بلیط هواپیما در امارات شد!

ازفایش تعطیلات عید فطر به 9 روز موجب افزایش 400 درصدی بلیط هواپیما در امارات شد.

تعطیلات عید فطر موجب افزایش 400 درصدی بلیط هواپیما در امارات شد!

به گزارش مستقل آنلاین، خلیج تایمز نوشت:

شور و هیجان ساکنان امارات متحده عربی که قصد سفر به مقاصد گردشگری پرطرفدار در تعطیلات عید فطر را دارند، با افزایش شدید نرخ بلیط هواپیما،کمتر است. در حالی که ساکنان امارات خود را برای طولانی‌ترین تعطیلات رسمی سال که احتمالاً 9 روز طول می‌کشد آماده می‌کنند، گزارش‌ها حاکی از افزایش قابل‌توجه قیمت بلیت هواپیما است که برای برخی کشورها نزدیک به 400 درصد افزایش یافته است.

فیروز مالیاکال، بنیانگذار و مدیر عامل تور و سفرهای طاهیرا، توضیح داد که افزایش قیمت را می توان به عوامل متعددی نسبت داد. وی گفت: افزایش قیمت به دلیل سهولت سفر به بسیاری از کشورها، تسهیلات ویزا هنگام ورود، مقرون به صرفه بودن و آب و هوا است که آن را به یک سفر کوتاه عالی برای ساکنان امارات تبدیل کرده است.

فیروز به فروش ناگهانی بلیت‌ها به دلیل تقاضای زیاد اشاره کرد و گفت: «تنها تعداد محدودی از خطوط هوایی و از طریق بلیط‌های موجود در حال حاضر که به سرعت پر می‌شوند، باقی مانده است».

مقامات امارات تعطیلات عید را برای کارکنان بخش خصوصی اعلام کردند. اگر ماه رمضان 30 روز باشد، تعطیلات از دوشنبه 8 آوریل (29 رمضان) تا جمعه 12 آوریل (3 شوال) است. اگر در تعطیلات آخر هفته شنبه و یکشنبه قبل و بعد از استراحت فاکتور بگیریم، 9 روز تعطیل است. این تعطیلی از شنبه 6 آوریل تا یکشنبه 14 آوریل خواهد بود.

لیبین ورقزه، رئیس عملیات در گردشگری و سفر روه، گفت که تقاضای بالا به دلیل تعطیلات طولانی تر است که به ساکنان اجازه می دهد تا برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشند. با تعطیلی مدارس، فرصتی عالی برای خانواده ها فراهم می کند تا با هم سفر کنند.

ورگزه گفت: «علاوه بر این، مناظر زیبای کشورهای قفقاز با آب و هوای مطلوب در این مدت باعث افزایش تقاضای سفر شد.»

به طور مشابه، پروازهای دبی به ایروان در ارمنستان به طور متوسط ​​1100 درهم( 19 میلیون تومان) در تعطیلات عید ذکر شده است. در حالی که پرواز به باکو متوسط ​​نرخ بلیط هواپیما یک طرفه 800 درهم(14 میلیون تومان) را در طول تعطیلات نشان می دهد، بلیت هواپیما به صربستان نیز در حال افزایش است و قیمت ها از محدوده معمولی 400 تا 500 درهم به بیش از 1400 درهم( 24 میلیون تومان) در آخر هفته افزایش یافته است.

در مقابل، نرخ پرواز‌های هواپیما به بخش‌های هند و پاکستان نسبتاً ثابت مانده‌اند، به طوری که آژانس‌ها گزارش کرده‌اند که در تعطیلات عید و در گران ترین حالت تنها 40 تا 50 درصد افزایش یافته است.

راحیش بابو، مدیر عامل شرکت Musafir.com، گفت که با نزدیک شدن به فصل تعطیلات عید فطر، آنها شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای سفر از منطقه خلیج فارس به هند با افزایش 30 تا 35 درصدی نسبت به دوره های قبلی هستند. این افزایش تقاضا عمدتاً به تعطیلات 9 روزه عید فطر و مصادف شدن با تعطیلات بهار مدارس نسبت داده می‌شود. جالب اینکه این افزایش از ارقام سال گذشته و حجم سفرهای قبل از کووید بیشتر است و 15 تا 20 درصد افزایش رزرو را نشان می‌دهد.

این کارشناس سفر اضافه کرد: این کشورها همیشه تقاضای زیادی داشته اند و بسته های تور و اقامت در این مقاصد در تعطیلات عید به سرعت در حال فروخته شدن هستند و ما شاهد افزایش رزرو بوده ایم،."

مقایسه ای که خلیج تایمز در پلتفرم های مختلف فروش بلیت انجام داد، میزان این افزایش را آشکار کرد. در روز شنبه، 6 مارس، نرخ بلیط هواپیما یک طرفه به تفلیس در گرجستان به 1500 درهم( 26 میلیون)افزایش یافت که نسبت به نرخ معمول یعنی رقمی نزدیک به 300 درهم(5 میلیون تومان) به شدت افزایش یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها