سربازان اوکراینی تجهیزات ندارند و روسیه در حال پیروزی است

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به کنگره آمرکیا گفت سربازانش تجهیزات ندارند و در حال شکست از روسیه هستند.

سربازان اوکراینی تجهیزات ندارند و روسیه در حال پیروزی است

به گزارش مستقل آنلاین، رویترز نوشت:

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تصویب بسته کمک‌های نظامی جدید به کیف به منظور حفظ وحدت بین‌المللی در مورد مناقشه با روسیه، برای کشورش حیاتی است.

مایک جانسون، چهره جمهوری خواه کنگره، مدتی است لایحه ای را در دست دارد که براساس آن60 میلیارد دلار کمک نظامی و مالی به اوکراین ارائه می کند.

زلنسکی در توییتر گفت: "انتقال سریع کمک های ایالات متحده به اوکراین توسط کنگره برای ما حیاتی است. ما می دانیم که دیدگاه های متفاوتی در مجلس نمایندگان در مورد چگونگی ادامه وجود دارد، اما نکته کلیدی این است که موضوع کمک به اوکراین به عنوان یک عامل وحدت بخش باقی بماند."

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت که به جانسون گفته است که حملات روسیه به شهرهای اوکراین در حال افزایش است و تنها با نیروی فیزیکی دفاع ما می توان آن را متوقف کرد.

"و برای کنگره بسیار مهم است که رهبری خود را حفظ کند تا دفاع از آزادی ایده ای باشد که در کشورهای ما و در اکثریت در جهان متحد شود."

سربازان اوکراینی در میدان نبرد عقب‌نشینی کرده‌اند و با کمبود تجهیزات توپخانه‌ای مواجه هستند که کمک‌های ایالات متحده در کنگره و اتحادیه اروپا در تحویل به موقع مهمات که قبلاً وعده داده بود، ناکام هستند.

ارتش اوکراین گفت که فرمانده ارشد آن، الکساندر سیرسکی، با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، چارلز براون، در مورد مسائل میدان نبرد صحبت کرده است.

در گزارشی از این گفتگو آمده است که سیرسکی در مورد "مسئله کمک حیاتی ایالات متحده به اوکراین" از جمله تقویت دفاع در برابر حملات هوایی روسیه و ایجاد استحکامات دفاعی در برابر خملات روسیه بحث کرده است.

جمعه گذشته، روسیه بزرگترین حمله هوایی خود را به سیستم انرژی اوکراین از زمان تهاجم در فوریه 2022 انجام داد که به واحدهای برق در یک سد بزرگ آسیب رساند و باعث محرومیت بیش از یک میلیون نفر از برق شد.

مسکو حملات اخیر خود را بخشی از یک سری حملات "انتقام جویانه" در پاسخ به حملات اوکراین به مناطق روسیه توصیف کرده است. روسیه استفاده از موشک های بالستیک با قابلیت توقف سخت تر را افزایش داده است. این کشور هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب می کند، هرچند تعداد زیادی در حملات آن کشته شده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها