ماریا زاخارروا: ادعاها درباره کمک نظامی روسیه به حماس مضحک است

ادعاهایی مبنی بر کمک مسکو به حماس در راه اندازی تولید سلاح بسیار مضحک به نظر می‌رسد.

ماریا زاخارروا: ادعاها درباره کمک نظامی روسیه به حماس مضحک است

تلاش برای متهم کردن روسیه به تامین سلاح و مهمات برای ساختارهای شبه نظامی حماس، حدس و گمان است

 

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که بر خلاف کشورهای ناتو، فدراسیون روسیه به دقت بر تسلیحات خود نظارت می‌کند.

 

وی گفت: «فدراسیون روسیه یکی از مؤثرترین و از نظر عملی و قانونی اثبات شده‌ترین سیستم‌های کنترل صادرات را در اجرای همکاری نظامی-فنی با شرکای خارجی ایجاد کرده است.

 

زاخارووا در ادامه افزود: در این زمینه، ادعاهایی مبنی بر کمک مسکو به حماس در راه اندازی تولید سلاح بسیار مضحک به نظر می‌رسد.

 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این کشور سلاح‌های سبک را در تمام «چرخه زندگی» آن‌ها دنبال می‌کند و از پایبندی دقیق به گواهی‌های کاربر نهایی [سندی که انتقال سلاح به اشخاص ثالث را ممنوع می‌کند] حمایت می‌کند.

 

این دقیقاً همان کاری است که کشورهای ناتو انجام می‌دهند که در سراسر جهان به دنبال سلاح‌های روسی و شوروی هستند تا آن‌ها را به کی‌یف منتقل کنند. این به موارد فاحشی می‌رسد که سیاستمداران فردی تحت فشار قرار می‌گیرند، و گاهی اوقات به سلب مالکیت آشکار متوسل می‌شوند؛ همانطور که در مورد T-72 های مراکشی که در جمهوری چک تعمیر و مدرنیزه شدند، اتفاق افتاد.

 

ماریا زاخارووا در ادامه گفت: این به طرح‌های “خاکستری” برای خرید تسلیحات از طریق شرکت‌های جلویی و گواهی‌های جعلی اشاره نمی‌کند که رژیم‌های تحریم فعلی را در رابطه با تعدادی از کشورها نقض می‌کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: با ساختار صادرات تسلیحات به این شکل، ردیابی آن‌ها تقریباً غیرممکن می‌شود و آن‌ها در سراسر جهان گسترش می‌یابند و جیب مقامات ک‌ییف را می‌پوشانند و “خزانه” ساختارهای جنایی را پر می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها