در انگلیس:

آموزش و پرورش بودجه ندارد؛معلمان اعتصاب می کنند

معلمان در انگلستان به خاطر عدم افزایش حقوق و نیز بحران های اقتصادی دست به اعتصاب می زنند.

آموزش و پرورش بودجه ندارد؛معلمان اعتصاب می کنند

به گزارش مستقل انلاین،گاردین نوشت:

بزرگترین اتحادیه معلمان انگلستان از اعضای خود می خواهد که در اواخر سال جاری برگزاری یک اعتصاب را بررسی کنند . آنها همچنین دبیر کل اتحادیه دولت را به برنامه ریزی برای افزایش حقوق "توهین آمیز" متهم کرد.

 

اتحادیه ملی آموزش (NEU) روز شنبه یک رای گیری شاخص را در مورد حمایت از اقدامات صنعتی برای افزایش دستمزد بالاتر از تورم در سال 2024-25، که به طور کامل توسط دولت تامین می شود، برگزار می کند. در صورت اجرا، اتحادیه یک اعتصاب رسمی برگزار خواهد کرد.

 

این رای پس از آن صادر شد که وزارت آموزش و پرورش ارائه خود را به هیئت بازبینی معلمان مدرسه (STRB)، کارشناسان مستقلی که در مورد حقوق معلمان مشاوره می دهند، منتشر کرد. به جای تعیین درصد افزایش دستمزد، دبیر آموزش، جیلیان کیگان، در عوض از STRB خواسته است تا توصیه خود را برای بودجه مدارس «پایدارتر» کند.

ارسالی DfE همچنین ادعا می‌کند که با افزایش بیکاری با کمبودها مقابله می‌شود که باعث می‌شود معلمان کمتر این حرفه را ترک کنند.

دانیل کبِد، رئیس NEU، گفت: «رویکرد گیلیان کیگان در مورد بازنگری حقوق امسال توهین آمیز نیست... همه نشانه هایی وجود دارد که دولت تمایلی به ارائه بیش از 1 تا 2 درصد در دور بعدی پرداخت نخواهد داشت، بنابراین ما اعضای خود را در حالت هشدار قرار می دهیم که ممکن است برای اطمینان از پرداخت مناسب و پیشنهاد بودجه برای معلمان اقدام لازم باشد.»

 

NEU به جای اینکه به دولت اجازه دهد دستاوردهای سال گذشته را خنثی کند، در تلاش است تا در کمپین خود برای اصلاح بلندمدت حقوق پیش ببرد.

"ما معتقدیم که مورد بودجه اضافی برای پرداخت و تامین کارکنان واضح و آشکار است. پرداخت منصفانه فقط یک درخواست نیست بلکه یک ضرورت است. مدارس مستحق بودجه مناسب برای تامین نیروی انسانی هستند - و همچنین به طوری که مدارس بودجه لازم برای پوشش افزایش حقوق را داشته باشند.

DfE استدلال می کند که افزایش 12 درصدی تجمعی دستمزدها، به طور میانگین که توسط معلمان در دو سال گذشته دریافت شده است، به این معناست که در کنار پیش بینی های تورم کمتر، نیاز کمتری به افزایش قابل توجه حقوق در سال آینده وجود دارد.

اما NEU و سایر اتحادیه ها به نتایج نظرسنجی خود DfE از 10000 معلم در انگلیس اشاره کردند که سال گذشته انجام شد اما روز پنجشنبه منتشر شد. این نشان می‌دهد که معلمان و مدیران مدارس ساعات طولانی‌تری نسبت به سال ۲۰۲۲ کار می‌کنند و ۳۶ درصد گفته‌اند که در نظر دارند تدریس را ترک کنند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲، ۲۵ درصد بود.

DfE همچنین افرادی را که تدریس را ترک کردند، بررسی کرد و 63 درصد گفتند که دستمزد دلیل اصلی است، در حالی که بسیاری از آنها استرس و حجم کاری زیاد را به عنوان عوامل مهم در نظر گرفتند. از آنهایی که باقی مانده بودند، تنها 20 درصد از سطح دستمزد خود راضی بودند، در حالی که در نظرسنجی قبلی 26 درصد بود.

پل وایتمن، دبیر کل انجمن ملی دبیران، گفت که موضع دولت در مورد حقوق "عمیقا نگران کننده" است.

«بیش از یک دهه است که معلمان و رهبران با کاهش حقوق واقعی در مواجهه با بحران هزینه زندگی و تورم بسیار بالا دست و پنجه نرم می‌کنند. »

وایتمن گفت: پیامدهای این امر اکنون از طریق بحران استخدام و حفظ کامل احساس می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها