پوتین در تدارک حمله به مرزهای ناتو است

سرویس اطلاعات خارجی استونی افشا کرد پوتین بدنبال حمله به اروپا و متحدین اوکراین است.

پوتین در تدارک حمله به مرزهای ناتو است

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

سرویس اطلاعات خارجی استونی روز سه‌شنبه اعلام کرد که روسیه در حال تدارک برای رویارویی نظامی با غرب در یک دهه آینده است و آرایش نظامی نیروهای مسلح غربی در برابر قوای روس می تواند از این اتفاق پیشگیری کند.

تعداد فزاینده ای از مقامات غربی نسبت به تهدید نظامی روسیه برای کشورهای حاشیه شرقی ناتو هشدار داده و از اروپا خواسته اند تا با تسلیح مجدد آماده تقابلی جدید شود.

رئیس سرویس اطلاعاتی استونی گفت این ارزیابی بر اساس برنامه های روسیه برای دو برابر کردن تعداد نیروهای مستقر در امتداد مرز خود با فنلاند،اعضای ناتو و کشورهای بالتیک استونی، لیتوانی و لتونی است.

کاپو روزین در انتشار گزارش تهدیدات امنیت ملی استونی به خبرنگاران گفت: «روسیه راهی را انتخاب کرده است که یک رویارویی طولانی‌مدت است... و بر این اساس کرملین احتمالاً در حال پیش‌بینی درگیری احتمالی با ناتو در حدود یک دهه آینده است.»

او گفت که حمله نظامی روسیه در کوتاه مدت "بسیار بعید" است، تا حدی به این دلیل که روسیه مجبور است نیروهای خود را در اوکراین نگه دارد و اگر افزایش نیروهای روسیه در اروپا انجام شود، چنین جنگی همچنان بعید باقی خواهد ماند.

روزین افزود: «اگر ما آماده نباشیم، احتمال (حمله نظامی روسیه) بسیار بیشتر از بدون هیچ آمادگی خواهد بود.»

استونی و سایر کشورهای بالتیک پس از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، هزینه های نظامی خود را به بیش از 2 درصد از ارزش اقتصاد خود افزایش داده اند و متحدان ناتو حضور خود را در این کشورها افزایش داده اند.

آلمان قصد دارد تا سال 2027، در اولین استقرار خارجی دائمی خود از زمان جنگ جهانی دوم، 4800 سرباز آماده رزم در منطقه داشته باشد و روزین گفت که ناتو و متحدانش در مسیر درستی برای مقابله با تهدید روسیه حرکت می کنند.

روزین انتظار ندارد که روسیه قبل از انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در ماه مارس پیشرفت کند، زیرا برای رسیدن به این هدف باید نیروهای بیشتری را بسیج کند.

روزین درباره اظهارات دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه از متحدانی که به اندازه کافی برای دفاع هزینه نمی کنند، دفاع نخواهد کرد، گفت: چنین اظهاراتی هرگز مفید نیست.

وی افزود: توانایی روسیه برای تامین مهمات برای سربازانش همچنان بیشتر از اوکراین است و بعید است که اوکراین بتواند وضعیت را در میدان جنگ تغییر دهد، مگر اینکه حمایت غرب ادامه یا افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها