جنگ غزه و تحریم مکدونالد درخاورمیانه منجر به ضرر کلان این شرکت شد

تحریم برند مکدونالد توسط شهروندان مسلمان،منجر به ضررهای کلان این برند مواد غذایی شده است.

جنگ غزه و تحریم مکدونالد درخاورمیانه منجر به ضرر کلان این شرکت شد

به گزارش مستقل آنلاین، الجزیره نوشت:

رکود در فروش مشهورترین برند غذایی جهان پس از آن اتفاق افتاد که مشتریان در کشورهای مسلمان این برند را به دلیل حمایت از اسرائیل تحریم کردند.

مک دونالد از جنگ اسرائیل در غزه به عنوان عاملی برای از دست دادن بازار خود در اولین هدف فروش سه ماهه خود در نزدیک به چهار سال گذشته یاد کرده است.

کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مک‌دونالدز، روز دوشنبه گفت که این جنگ تأثیری «ناامیدکننده» بر فروش در کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورهای مسلمان‌نشین مانند مالزی و اندونزی داشته است.

کمپچینسکی در یک کنفرانس تلفنی گفت: «تا زمانی که این درگیری، این جنگ ادامه دارد، انتظار نداریم که شاهد پیشرفت قابل توجهی در این زمینه باشیم».

وی با ابراز ناراحتی از وقوع جنگ گفت: این یک تراژدی انسانی است، آنچه در حال رخ دادن است، و من فکر می‌کنم که این موضوع بر برندهایی مانند ما تأثیر می‌گذارد.

رشد فروش بخش فست فود زنجیره ای خاورمیانه، چین و هند در ماه های اکتبر تا دسامبر به 0.7 درصد رسید که بسیار کمتر از انتظارات بازار 5.5 درصد است.

این رکود پس از آن اتفاق می‌افتد که مشتریان در کشورهای مسلمان در واکنش به اهدای هزاران وعده غذایی رایگان به ارتش اسرائیل توسط مالک اسرائیلی مک‌دونالد، خواستار تحریم مک‌دونالد شدند.

پس از اعلام مک‌دونالدز اسرائیل، صاحبان امتیاز در عربستان سعودی، عمان، کویت، امارات متحده عربی، اردن، مصر، بحرین و ترکیه از این کمک‌ها فاصله گرفتند و به طور جمعی متعهد شدند میلیون‌ها دلار کمک به فلسطینی‌های غزه بپردازند.

در حالی که مک‌دونالدز مستقر در شیکاگو به عنوان یکی از نمادین‌ترین برندهای آمریکایی شناخته می‌شود، اکثر رستوران‌های آن در سرتاسر جهان مالکیت و مدیریت محلی دارند.

کمپچینسکی ماه گذشته گفت که جنگ و "اطلاعات نادرست مرتبط" اثر "معنی" بر تجارت در منطقه داشته است. مک دونالد در میان آن دسته از از برندهای غربی است که به دلیل حمایت از اسرائیل، بایکوت شده است.

هفته گذشته، کافه های زنجیره ای استارباکس، پیش بینی فروش سالانه خود را کاهش داد و دلیل آن رکود در تجارت در خاورمیانه است.

مک‌دونالدز علی‌رغم ثروت‌های برجسته‌اش در کشورهای مسلمان، در مجموع نتایج نسبتاً قوی‌ای را به ثبت رساند و فروش جهانی آن در مقایسه با 8.8 درصد در سه ماهه قبل، 3.4 درصد رشد کرد.

کمپچینسکی گفت: «ما به انعطاف‌پذیری و رشد کسب‌وکار خود در میان چالش‌های کلان که در سال 2024 ادامه خواهند داشت، اطمینان داریم.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها