چرا روسیه طی ۳_۲ ماه آینده به گسترش شدید جنگ در غزه، دریای سرخ، لبنان و یا خلیج فارس نیاز دارد؟

روسیه تمام تلاشش را خواهد کرد که در ۲-۳ ماه آینده جبهه‌های دیگر جنگی در دنیا ایجاد کند که مانع کاهش سقف قیمت نفتی خودش بشود. از جمله درگیر شدن حزب الله، گسترش درگیری‌ها در دریای سرخ، درگیری در خلیج فارس و هر حادثه دیگری که سران ۷ کشور صنعتی را از کاهش سقف قیمتی روسیه نگران و منصرف کند

چرا روسیه طی ۳_۲ ماه آینده به گسترش شدید جنگ در غزه، دریای سرخ، لبنان و یا خلیج فارس نیاز دارد؟

روسیه برگه‌های دیگری در دست دارد که مجبور به بازی با آن‌ها خواهد شد و مهم نیست که ده‌ها هزار نفر بیگناه دیگر قربانی نجات روسیه شوند

عبداله باباخانی

فعال سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر

 

بحث از تحریم‌های بسیار سخت‌تر علیه روسیه توسط گروه هفت تا آخر آوریل است.

از مهم‌ترین تحریم‌ها، گمانه‌زنی برای سقف نفت ۵۰ دلار به جای ۶۰ دلار برای نفت دریایی روسیه است. بعدش فرآورده‌های نفتی روسیه نیز کاهش قیمت خواهند گرفت.

نکته ۱: روسیه تمام تلاشش را خواهد کرد که در ۲-۳ ماه آینده جبهه‌های دیگر جنگی در دنیا ایجاد کند که مانع کاهش سقف قیمت نفتی خودش بشود. از جمله درگیر شدن حزب الله، گسترش درگیری‌ها در دریای سرخ، درگیری در خلیج فارس و هر حادثه دیگری که سران ۷ کشور صنعتی را از کاهش سقف قیمتی روسیه نگران و منصرف کند.

نکته ۲: بانک روسیه از کاهش صندوق ذخیره ۱۱۰ میلیارد دلاری روسیه به ۵۵ میلیارد دلار در دو سال جنگی خبر داده است. همچنین میانگین قیمت نفت روسیه در سال ۲۰۲۳ را ۶۲ دلار اعلام کرده است. اگر این عدد به ۵۰ دلار برسد، مانده صندوق بجای ۲ سال در ۱ سال تمام می‌شود، این اتفاق به تورم شدید، ریزش خطرناک روبل و فرار بیشتر سرمایه و مشکلات اجتماعی منجر خواهد شد.

نکته ۳: روسیه دنبال قربانی بیشتر برای فرار از باتلاق اوکراین است. کشورهای عربستان و امارات با دوری بیشتر از روسیه در درگیری دریای سرخ، جلوی شوک نفتی احتمالی را گرفتند. اما روسیه برگه‌های دیگری در دست دارد که مجبور به بازی با آن‌ها خواهد شد و مهم نیست که ده‌ها هزار نفر بیگناه دیگر قربانی نجات روسیه شوند.

« ناتانیاهو همراه پوتین در این ماجرا خواهد بود، چونکه بقای هر دو در گسترش جنگ‌های پیش و رو است، چونکه هر دو بعد از جنگ امکان فرار از پاسخگویی افکار عمومی را ندارند»

منبع https://t.me/Kourp
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها