ترامپ درخواست تجدیدنظر داد؛بازگشت به کاخ سفید؟

قاضی محاکمه کننده ترامپ با درخواست تجدیدنظر او موافقت کرد و امیدها برای بازگشت او به کاخ سفید بیشتر شد.

ترامپ درخواست تجدیدنظر داد؛بازگشت به کاخ سفید؟

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

 یک قاضی آمریکایی روز چهارشنبه پرونده دونالد ترامپ را که به تلاش برای لغو غیرقانونی نتایج انتخابات 2020 متهم می‌کرد، متوقف کرد، این اتفاق در حالی است که رئیس‌جمهور سابق درخواست تجدیدنظر می‌دهد و مدعی است که از این اتهامات مصون است.

تانیا چوتکان، قاضی منطقه ای ایالات متحده گفت که درخواست تجدیدنظر در حال بررسی ترامپ به طور موقت تمام فعالیت هایی را که پرونده را به سمت محاکمه سوق می دهد، متوقف می کند، این دادگاه قرار است در مارس 2024 آغاز شود.

ترامپ در حال اعتراض به حکم قاضی در اوایل این ماه است که در آن درخواست ترامپ برای رد این پرونده بر اساس این استدلال که نمی‌توان او را به دلیل اقدامات رسمی که به عنوان رئیس‌جمهور انجام داد تحت پیگرد قانونی قرار داد، رد کرد.

استیون چونگ، سخنگوی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «این یک پیروزی بزرگ برای رئیس‌جمهور ترامپ و حاکمیت قانون ما است.»

ترامپ در چهار فقره جنایت که او را به تلاش برای فریب دادن ایالات متحده و مانع تراشی در کنگره از طریق طرح‌هایی برای لغو شکست خود به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متهم می‌کنند، بی‌گناه است.

درخواست تجدیدنظر ترامپ به عنوان بهترین فرصت او برای دستیابی به هدفش برای پیشبرد محاکمه تا پس از انتخابات نوامبر 2024، جایی که او پیشتاز برای رویارویی با جو بایدن دموکرات است، تلقی می شود و امید زیادی برای بازگشت به کاخ سفید دارد. وکلای او اسمیت را به تلاش برای تعجیل پرونده به محاکمه برای آسیب رساندن به کمپین ترامپ متهم کرده اند.

اسمیت از دیوان عالی ایالات متحده خواسته است که یک دادگاه تجدیدنظر فدرال را دور بزند و فوراً در مورد ادعای مصونیت تصمیم گیری کند، اقدامی غیرعادی که برای کم کردن تلاش های ترامپ برای متوقف کردن پرونده طراحی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها