خاویر مایلی، ترامپِ آرژانتین رئیس جمهور شد / ویدیو

اقتصاد آرژانتین با کسری بودجه بالا، رشد شدید نقدینگی، تورم ۱۳۸ درصد و ۶۵ برابر شدن دلار نسبت به پزو در ده سال مواجه است.

 خاویر مایلی، ترامپِ آرژانتین رئیس جمهور شد / ویدیو

خاویر مایلی؛ مخالف روسیه و چین و بریکس و دوست آمریکا و اسرائیل!




در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین و بر اساس نتایج رسمی، «خاویر میلی» با کسب 56 درصد آرا پیروز و به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد.

 میلی اکنون به عنوان رئیس جمهور آرژانتین با چالش‌های بسیار زیادی مواجه است. وی باید با خزانه‌های خالی دولت و بانک مرکزی، بدهی 44 میلیارد دلاری به صندوق بین‌المللی پول و تورم نزدیک به ۱۵۰ درصد مقابله کند.

میلی همچنین شدیداً مخالف سقط جنین است و از پاپ فرانسیس آرژانتینی انتقاد کرده است. حامیان وی می‌گویند که تنها او می‌تواند وضعیت موجود سیاسی و ضعف اقتصادی را که سال‌ها دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی را تحت تأثیر قرار داده است، ریشه کن کند.

 نامزدهای ریاست جمهوری آرژانتین، سرخیو ماسا وزیر اقتصاد سابق آرژانتین از حزب چپ میانه «اتحاد برای میهن» (Unión por la Patria) و خاویر میلی نماینده کنگره و نامزد راست افراطی از حزب «لا لیبرتاد آوانسا» (La Libertad Avanza) در آخرین مناظره پیش از برگزاری دور دوم انتخابات در 19 نوامبر (28 آبان) شرکت کرده بودند.


خبرگزاری روسی اسپوتنیک در مورد رئیس جمهور تازه منتخب آرژانتین، خاویر مایلی نوشته است:


 

وی یک سیاستمدار راست افراطی است که دارای نظرات رادیکال است.

 مخالف روابط با شرکای تجاری کلیدی بوینس آیرس: فدراسیون روسیه، چین و برزیل.  قصد دارد بر همکاری با ایالات متحده و اسرائیل تمرکز کند.

 در خصوص پس گرفتن درخواست کشورش برای پیوستن به بریکس صحبت کرده است.

در سیاست داخلی او قول انحلال بانک مرکزی آرژانتین را داد و همچنین خواستار کنار گذاشتن پول ملی - پزو - و جایگزینی آن با دلار آمریکا شد.

خاویر میلی

 به دلیل تکان دادن اره برقی در یک رویداد شناخته شده است (تصویر).  رسانه‌ها نوشتند این نمادی است که وی هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد و با تورم مبارزه می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها