اسرائیل بدنبال نابودی غزه و مردم؛آمریکا در پی پایان جنگ

بر اساس گزارش رویترز،بلینکن وزیر خارجه آمریکا قصد دارد اسرائیل را از ادامه جنگ منصرف کند تا مردم کمتری کشته شوند.

اسرائیل بدنبال نابودی غزه و مردم؛آمریکا در پی پایان جنگ

ترجمه: امیرحسین نظری

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه با سران رژیم صهیونیستی دیدار کرد تا برای توقف کمک های بشردوستانه در جنگ غزه، که سربازان اسرائیلی بزرگ ترین شهر فلسطینی را محاصره کرده و موجب آن شده اند، با رهبران اسرائیل دیدار و آنها را متقاعد به باز کردن محاصره و پایان جنگ کند.

نیروهای اسرائیلی نوار غزه را از زمین، دریا و هوا در طول شب در میان هشدار جهانی نسبت به کمبود و حتی فروپاشی سیستم خدمات پزشکی و افزایش تلفات غیرنظامیان بمباران کردند.

نیروهای اسرائیلی همچنین غزه را از زمین، دریا و هوا در طول شب در بحبوحه افزایش هشدار جهانی در مورد کمبود، فروپاشی خدمات پزشکی و تلفات غیرنظامیان که اکنون از 9000 نفر فراتر رفته است، مورد حمله قرار دادند.

بلینکن برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته برای نشان دادن حمایت از متحد نزدیک واشنگتن یعنی رژیم از این منطقه بازدید کرد.

بلینکن قبل از ملاقات با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل، بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل حق دارد "هر کاری ممکن را انجام دهد" تا اطمینان حاصل شود که چنین حمله ای هرگز تکرار نخواهد شد.

محاصره غزه؛جنایت جنگی

واشنگتن درخواست‌های کشورهای عربی و چندین کشور دیگر برای آتش‌بس کامل در جنگ را رد کرده است - که اکنون در بیست و هشتمین روز از آن قرار دارد - اما خواهان توقف موقت و محلی بیشتر در نبرد است تا کمک‌ها به غزه برسد و گروگان‌هایی که حماس گروگان گرفته را ترک کند.

غذا، سوخت، آب و دارو در غزه رو به اتمام است، ساختمان ها با خاک یکسان شده اند و هزاران نفر برای فرار از بمباران بی امان خانه های خود را ترک کرده اند .

آژانس‌های امدادی هشدار داده‌اند که یک فاجعه انسانی و یک جنایت جنگی در خونین‌ترین رویداد دهه‌های اخیر در درگیری طولانی‌مدت اسرائیل و فلسطین در حال رخ دادن است.

بلینکن همچنین تقریباً یک ساعت با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل صحبت کرد و هر دو با اعضای کابینه اضطراری اسرائیل که پس از حمله حماس تشکیل شد، ملاقات کردند.

مقامات بهداشتی غزه می گویند از زمانی که اسرائیل در انتقام حملات حماس در جنوب اسرائیل حمله هوایی خود را در منطقه تحت محاصره 2.3 میلیون نفر آغاز کرد، حداقل 9227 نفر - که بسیاری از آنها زن و کودک بودند - کشته شده اند.

اسرائیل در حال حمله بی وقفه

اسرائیل می گوید حماس در مرگبارترین روز تاریخ 75 ساله خود، 1400 نفر را که عمدتا غیرنظامی بودند، کشت و بیش از 240 گروگان گرفت.

ارتش اسرائیل گفت که سربازان و تانک های این رژیم در حال پیشروی در غزه با مین ها و تله های انفجاری مواجه شده اند. جنگجویان حماس از شبکه وسیع تونل زیرزمینی برای انجام حملات ضربه و فرار استفاده می کردند.

این سازمان اعلام کرد که هواپیماهای جنگی، توپخانه و نیروی دریایی اسرائیل در طول شب بی وقفه به اهداف حماس حمله کردند و چندین شبه نظامی از جمله مصطفی دلول، یکی از فرماندهان حماس را که به گفته آنها هدایت نبرد در غزه را بر عهده داشت، کشتند. هیچ تایید فوری از سوی حماس وجود ندارد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش، گفت که شهر غزه - که به طور سنتی سنگر حماس است - محاصره شده است.

وی در یک نشست توجیهی گفت: «سربازان در نبردها پیشروی می‌کنند و در طی آن زیرساخت‌های ترور را در بالای زمین و زیر زمین نابود می‌کنند و تروریست‌ها را از بین می‌برند.»

سخنگوی دیگر، ریچارد هچت، گفت که «ما در یک نبرد پیچیده شهری بودند. این یک نبرد بسیار نزدیک بین نیروهای ما و عوامل حماس است.» اسرائیل می گوید 23 سرباز را در این حمله از دست داده است.

حماس و متحد آن جهاد اسلامی گفتند که جنگجویان آنها مواد منفجره را علیه نیروهای در حال پیشروی منفجر کردند، نارنجک هایی را از هواپیماهای بدون سرنشین پرتاب کردند و خمپاره و راکت های ضد تانک را در نبرد شدید شهری در اطراف ساختمان های ویران شده و انبوه آوار پرتاب کردند.

مسئولین و مقامات بهداشتی گفتند که در یک حمله هوایی اسرائیل در خان یونس در جنوب غزه، یک روزنامه نگار محلی که برای تلویزیون رسمی فلسطین کار می کرد و حداقل 9 نفر از خانواده نزدیکش در خانه خود کشته شدند.

امارات متحده عربی، یکی از معدود کشورهای عربی دارای با روابط دیپلماتیک با اسرائیل، روز جمعه گفت که "بی وقفه" برای آتش بس فوری تلاش می کند و هشدار داد که خطر سرریز منطقه ای و تشدید بیشتر تنش ها واقعی است.

اسرائیل این درخواست ها را رد کرده و گفته است که جنگجویان حماس را هدف قرار می دهد که آنها را متهم به پنهان شدن در میان جمعیت و ساختمان های غیرنظامی غزه می کند.

بلینکن قرار است روز شنبه با ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن در امان دیدار کند. صفدی در بیانیه‌ای گفت اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد، جایی که او گفت که با بمباران غیرنظامیان و تحمیل محاصره مرتکب جنایات جنگی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها