اردوغان: برای دور دوم آماده‌ایم

اردوغان ابراز اطمینان کرد که رقابت در دور اول نهایی خواهد شد «اما اگر تصمیم ملت تکمیل انتخابات در دور دوم است، برای آن آماده‌ایم».

 اردوغان: برای دور دوم آماده‌ایم

تازه‌ترین نتایج انتخابات ترکیه پس از شمارش 98.02 درصد آرا نشان می‌دهد که رجب طیب اردوغان 49.35 درصد و کمال قلیچدار اوغلو 44.97 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش «الجزیره» نسبت مشارکت در داخل ترکیه 88.75 درصد و در خارج 51.92 درصد اعلام شده است.

اردوغان و قلیچدار اوغلو

مردم ترکیه دیروز از ساعت 8 صبح به وقت محلی در بیش از 191 هزار صندوق رأی در 81 برای انتخاب رئیس جمهور جدید در دوره 5 ساله و انتخاب 600 نماینده مجلس حاضر شدند.

افراد دارای حق رأی 60 میلیون و 697 هزار و 843 تن بوده‌اند که از این میان 4 میلیون و 904 هزار و 672 تن برای اولین بار رأی می‌دهند.

صبح دیروز رجب طیب اردوغان با حضور در مرکز کارزار انتخاباتی خود از شهروندان خواست که تا پایان شمارش آرا بیدار بمانند و گفت که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی نشان‌دهنده پیشتازی ما در مجلس است.

اردوغان ابراز اطمینان کرد که رقابت در دور اول نهایی خواهد شد «اما اگر تصمیم ملت تکمیل انتخابات در دور دوم است، برای آن آماده‌ایم».

از سوی دیگر، کمال قلیچدار اوغلو گفت که نسبت مشارکت بسیار بالا بوده و افزود که کسی حق ادعای پیروزی را ندارد.

او گفت که نتایج انتخابات نشان داد که اردوغان نتوانسته اعتماد ملت را کسب کند و رأی حزب عدالت و توسعه کاهش یافته است.

وی افزود که شرکت در رقابت دور دوم را می پذیرد و در صورت کشیده شدن کار به دور دوم پیروز انتخابات خواهد بود.

«سنان اوغان» سومین نامزد ریاست جمهوری که 5.25 درصد آرا را کسب کرده با اشاره به اینکه انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد گفت که از هیچ یک از نامزدها در دور دوم حمایت نمی‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها