آغاز اعتراضات به مشکلات اقتصادی در پایتخت

با افزایش تورم و مشکلات اقتصادی روز گذشته معلمان به خیابان ها آمدند و اعتراضات سراسری مجددا آغاز شد.

آغاز اعتراضات به مشکلات اقتصادی در پایتخت

به گزارش مستقل آنلاین، VOA نوشت:

لیسبون - در حالی که دولت سوسیالیست با موجی از نارضایتی های ناشی از بحران هزینه زندگی مواجه است، روز شنبه ده‌ها هزار معلم در یکی از بزرگترین اعتراضات پرتغال در سال‌های اخیر به خیابان‌های لیسبون آمدند.

 ماریا کوئیلو، معلم زبان پرتغالی، 55 ساله، در حالی که در اعتراضی که توسط اتحادیه FENPROF سازماندهی شده بود، بنری با مضمون "احترام" در دست داشت، گفت:  برای مدت طولانی با ما بد رفتار می شود.

او افزود: "ما امروز اینجا هستیم و برای بسیاری دیگر نیز اینجا خواهیم بود."

این اتحادیه اعلام کرد که انتظار دارد بیش از 100000 نفر در این تظاهرات شرکت کنند.  هیچ تخمین پلیسی از حضور بلافاصله در دسترس نبود.

این سومین بار در کمتر از یک ماه گذشته است که معلمان و کارکنان مدارس تظاهرات گسترده ای را در پرتغال برگزار می کنند.

معلمان در پایین ترین مقیاس حقوق حدود 1100 یورو (1174.25 دلار) در ماه دریافت می کنند، اما حتی معلمان در گروه های بالاتر معمولاً کمتر از 2000 یورو درآمد دارند.  آنها همچنین از دولت می خواهند که پیشرفت شغلی را تسریع بخشد.

آلبرتینا بالتازار معلم نیازهای ویژه گفت: هر روز از زندگی ام احساس سرقت می کنم.  "(ما می خواهیم) به حرفه خود احترام بگذاریم."

ژائو کاستا، وزیر آموزش و پرورش گفت که مذاکرات با اتحادیه معلمان ادامه دارد و آنها امیدوارند که به زودی به توافق برسند.

یک سال پس از آنکه آنتونیو کاستا، نخست وزیر سوسیالیست، اکثریت پارلمان را به دست آورد، او با کاهش محبوبیت و اعتراضات خیابانی نه تنها از سوی معلمان، بلکه از سوی دیگر متخصصان مواجه است.

پرتغال یکی از فقیرترین کشورهای اروپای غربی است و داده های دولتی نشان می دهد که بیش از 50 درصد کارگران در سال گذشته کمتر از 1000 یورو در ماه درآمد داشتند.  حداقل دستمزد 760 یورو در ماه است.

 بزرگترین اتحادیه صنفی و کاری پرتغال، CGTP، روز پنجشنبه چندین اعتراض و اعتصاب در سراسر کشور علیه افزایش قیمت ها برگزار کرد و از دولت خواست دستمزد کارگران را افزایش دهد.

 پرستاران نیز به دلیل عدم پیشرفت شغلی اعتصاب کرده‌اند و انتظار می‌رود که پزشکان در ماه آینده به مدت دو روز از خانه خارج شوند.

 در 25 فوریه، جنبش "زندگی منصفانه" مردم را به اعتراض در لیسبون در مورد بحران هزینه های زندگی تشویق می کند زیرا هم اکنون تورم نزدیک به بالاترین حد سه دهه اخیر است.

 قیمت خانه در پرتغال در سال 2022 حدودا 18.7 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش در سه دهه اخیر است و اجاره بها نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 کارلوس فاریا، معلم مدرسه ابتدایی 47 ساله، گفت: اگر ما پافشاری کنیم و مبارزه را رها نکنیم، من متقاعد شده‌ام که دولت واقعاً باید به حرف‌های ما گوش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها