پرستاران، پزشکان و معلمان به اعتصابات سراسری پیوستند

پرستاران، پزشکان و معلمان به دلیل مشکلات اقتصادی اخیر به اعتصابات سراسری پیوستند.

پرستاران، پزشکان و معلمان به اعتصابات سراسری پیوستند

به گزارش مستقل آنلاین marketplace نوشت:

فصل جشن در بریتانیا به دلیل بدترین ناآرامی های صنعتی در بیش از یک دهه گذشته تلخ شده است. اعتصابات توسط پرستاران، پزشکان، رانندگان قطار، معلمان، مقامات کنترل مرزی و کارکنان تعمیر و نگهداری بزرگراه ها همراه با سایر کارکنان بخش دولتی و کارکنان بخش خصوصی ، برنامه ریزی شده است.

همه آنها تقاضای یکسانی دارند: آنها خواهان افزایش حقوق هستند که حداقل با نرخ تورم 10.7 درصد مطابقت داشته باشد.

اما دولت با درخواست های متعدد افزایش دستمزدها روبرو شده و ادعا می کند که این افزایش ها باعث از بین رفتن منابع مالی عمومی و افزایش تورم با جرقه زدن مارپیچ قیمت دستمزدها می شود.

در بیرون بیمارستان بزرگی در شهر آکسفورد، ده ها پرستار شعارهای ستیزه جویانه سر دادند و پلاکاردهای خشمگین را تکان دادند. برای اولین بار در تاریخ 106 ساله خود، اعضای کالج سلطنتی پرستاری، اتحادیه اصلی کارکنان پرستاری، اعتصاب کردند.

املیا ترو، پرستار خردسال اطفال در خط اعتصاب در آکسفورد گفت: «امروز برای تمام پرستارانی که مجبور به استفاده از بانک‌های مواد غذایی هستند، اعتصاب می‌کنم، زیرا ما نمی‌توانیم قبض‌های گرمایشی خود را بپردازیم و غذا بخریم. ما باید دستمزد مناسبی دریافت کنیم.»

تخمین زده می شود که 100000 نفر از همکاران پرستار او در بیمارستان ها و کلینیک های سراسر کشور در دو روز جداگانه قبل از کریسمس در اعتراض به پیشنهاد دستمزد حدود 4 درصد از کار کناره گیری کردند. اتحادیه آنها خواستار افزایشی است که دولت می گوید 19 درصد خواهد بود.

ترو گفت: «در حال حاضر، بحران هزینه زندگی غیرقابل تحمل است. ما واقعاً در NHS [سرویس بهداشت ملی بریتانیا] در حال مبارزه هستیم. ما خیلی کم کاریم اگر می‌خواهیم افراد بیشتری را به این حرفه تشویق کنیم، به دستمزد مناسبی نیاز داریم.»

متوسط ​​دستمزد پرستاران در انگلستان کمتر از میانگین دستمزد کشور است و در دهه گذشته با تورم همخوانی نداشته است. این منجر به کمبود کارکنان و مشکلات بیشتر برای NHS شده است.

یکی از پرستاران اعتصابی گفت: «به هر حال تورم دیوانه‌کننده است. اما، می‌دانید، اگر به پرستاران حقوق نپردازید و اگر حقوق کارگران کلیدی خود را به درستی پرداخت نکنید، همه چیز به هم می‌ریزد.»

پرستاران اعتصابی گفتند که تعداد کافی از همکارانشان در طول دو روز تعطیلی در حال انجام وظیفه هستند تا اطمینان حاصل شود که بیمارانی که نیاز فوری به مراقبت دارند آسیب نبینند.

در یک خط اعتراضی دیگر - در فرودگاه هیترو لندن - کارگران اعتصابی حفاظت از مرزها نیز از دولت خواستند با اعطای افزایش قابل توجه دستمزد متناسب با هزینه های سرسام آور زندگی، سطوح کافی کارکنان را برای یک خدمات عمومی حیاتی تضمین کند.

با ورود پرسنل ارتش و نیروی دریایی به منظور بررسی گذرنامه ها در طول اعتصاب، به نظر می رسید که اوضاع در بنادر و فرودگاه های بریتانیا به آرامی پیش می رود.

در سومین صنف، کارمندان سرویس پست سلطنتی که اکنون خصوصی شده است، ایستاده بودند که نامه‌ها و بسته‌ها را در سراسر کشور ارسال می‌کند. این شرکت روزانه بیش از یک میلیون دلار ضرر می‌کند و می‌گوید که توان پرداخت افزایش دستمزد متناسب با تورم را ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها